וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל לפידות על מינוי שקדי כמנכ"ל אל על: "הוא נופל ישר ל'ביזנס' - קשה להעריך כמה יצליח בתפקיד"

זוהר בלומנקרנץ

1.11.2009 / 16:57

היום החל מפקד חיל האוויר לשעבר, אליעזר שקדי, הליך חפיפה עם מנכ"ל אל על היוצא, חיים רומנו



"שקדי הוא איש מוכשר מאוד. את תפקידו האחרון כמפקד חיל האוויר הוא עשה בצורה מעולה, אולם עכשיו הוא נופל ישר ל'ביזנס', שזה עולם אחר. קשה להעריך כמה יצליח בו" - כך אמר מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף (מיל') עמוס לפידות, בשיחה מיוחדת ל-themarker, בהקשר למינויו של שקדי לתפקיד מנכ"ל . לדברי לפידות, אשר עמד בראש ועדה ציבורית לעניין בטיחות הטיסה בישראל, מדובר "במעבר לא פשוט, מהמערכת הצה"לית למערכת העסקית-פרטית". היום החל שקדי הליך חפיפה עם מנכ"ל אל על היוצא, חיים רומנו.



"אני לא נפלתי ישר לג'וב כזה גדול בשוק האזרחי אחרי שפרשתי מתפקיד מפקד חיל האוויר. יזמתי הקמת חברת ייעוץ והתחלתי לפעול במסגרתה. נכנסתי לכל מיני מיזמים כמו החברה למחקר ופיתוח של אוניברסיטת תל אביב. עמדתי בראש הגוף הזה כמה שנים. קצת אחרי מלחמת המפרץ הראשונה חזרתי לתפקיד במשרד הביטחון למשך כשבע שנים", ציין לפידות.



בסוף השבוע שעבר נפוצו שמועות בענף התעופה, לפיהן מינויו של שקדי לתפקיד מנכ"ל אל על בוטל. העניין הפך לשיחת היום באל על עד שדובר חברת התעופה, רני רהב, הוציא הודעה לכלי התקשורת אשר פנו אליו, לפיה "לא היה ולא נברא". בעלי מניות באל על אמרו אף הם, כי לא ידוע להם על מה מדובר. לא ברור מה היה מקור המידע המוטעה.



קודם להכחשה זו, חברת אל על נאלצה לשים קץ גם לגל ידיעות בכלי התקשורת על החלפתו הצפויה של יו"ר מועצת המנהלים בחברה, עמיקם כהן, לצד בחירתו של מנכ"ל חדש. בצעד יוצא דופן פירסמה אל על הודעה רשמית המכחישה את הפרסומים בנושא. "יו"ר החברה עמיקם כהן, ממשיך בתפקידו ולא עומדת על סדר יומו תוכנית פרישה בשנת 2010", מסרה. על פי פרסומים בכלי תקשורת שונים, יו"ר מכתשים אגן, אברהם ביגר, היה בין המועמדים לתפקיד יו"ר מועצת המנהלים, במקומו של כהן.



עם זאת, בשבוע שעבר נרשמה התפטרות ראשונה מתפקיד באל על עם חילופי המנכ"לים בחברה: עמית לבני, ראש אגף השיווק של אל על, הודיע בסוף השבוע שעבר על כוונתו לסיים את תפקידו בסוף השנה, לאחר שלוש שנים בתפקיד. המועמד המוביל להחלפתו הוא אייל שביט.



שקדי אינו יוצא חיל האוויר הראשון אשר מתמנה לתפקיד מנכ"ל אל על. תא"ל (מיל') רפי הר לב, היה בכור המנכ"לים יוצאי החיל אשר כיהן בתפקיד את המספר הרב ביותר של שנים עד כה. אחריו היה עוד קצין בכיר יוצא חיל האוויר - תא"ל (מיל) יואל פלדשו. המנכ"ל היוצא, חיים רומנו, היה דווקא קצין בכיר בחיל הים.



שקדי מקבל חברת תעופה אשר נמצאת במצב של ירידה בתנועת הנוסעים, למרות גידול מזערי בנתח השוק, מכלל תנועת הנוסעים בתעופה הבינלאומית בנתב"ג. כך לדוגמה אל על הטיסה 2.69 מיליון נוסעים בינואר-ספטמבר השנה - ירידה של 2.71% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, בסאן דור - החברה הבת של אל על לטיסות שכר - גדל מספר הנוסעים למן תחילת השנה, וכך גם נתח השוק. החברה בת הטיסה כ-299.5 אלף נוסעים בינואר-ספטמבר השנה - עלייה של 1.56% בתנועת הנוסעים לעומת ינואר-ספטמבר 2008.



נתח השוק של אל על עלה מ-32.18% מכלל הנוסעים בתעופה הבינ"ל בינואר-ספטמבר 2008 ל-33.7% באותה תקופה השנה. חלקה של סאן דור עלה מ-3.42% בתשעת החודשים הראשונים של 2008 לנתח שוק של 3.74% מכלל הנוסעים בתעופה הבינ"ל בינואר-ספטמבר השנה, בנתב"ג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully