וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחי ההבדל הלא קטן

רויטל הנדלר

1.11.2009 / 17:12

אחד הקשיים של עסקים קטנים ובינוניים הוא בגיוס הכישרונות שיעשו את ההבדל ויתנו את היתרון התחרותי ■ במיוחד עקב התחרות עם חברות הענק שמשקיעות כסף רב בפרסום מודעות דרושים ובמיתוג החברה בפני עובדים פוטנציאלים ■ היום, שימוש חכם באינטרנט יכול לצמצם את



אחד הקשיים של עסקים קטנים ובינוניים הוא בגיוס הכישרונות שיעשו את ההבדל ויתנו את היתרון התחרותי. הדבר מורכב במיוחד עקב התחרות עם חברות הענק שמשקיעות כסף רב בפרסום מודעות דרושים ובמיתוג החברה בפני עובדים פוטנציאלים. בסופו של דבר, השירות שאנחנו נותנים כחברה, היצירתיות שלנו והיכולות הטכנולוגיות שלנו, תלויים באנשים שאנחנו מעסיקים. כארגון בינוני אנחנו הרבה פעמים זקוקים לאנשים מוכשרים עוד יותר מאשר חברות גדולות שיש להן כוח בתחרות גם בכלים אחרים.

השימוש באינטרנט מצמצם את הפער

היום, שימוש חכם באינטרנט יכול לצמצם את הפערים ולהוות יתרון משמעותי בגיוס אנשי צוות מוכשרים. האינטרנט היום הוא המקור המרכזי לחיפוש עבודה. מחלקת המחקר של alljobs מצאה כי 90% ממודעות הדרושים מפורסמות באינטרנט והשאר באמצעים אחרים (חברות השמה, עיתון וכו'). האינטרנט מאפשר רכישה מיידית של מודעה חד פעמית, או חבילה ארוכת טווח בעלויות משתלמות. האינטרנט גם זמין 24 שעות ביממה להחלפת מודעה, שינויה או עריכתה בהתאם למיקוד הגיוס תוך כדי התהליך.
להגיע למועמדים הפאסיביים



האינטרנט מהווה מקור לחשיפה למועמדים פאסיביים שלאו דווקא מחפשים כרגע עבודה, אך הם בהחלט בעלי פוטנציאל להוות יתרון תחרותי משמעותי לארגון שלנו. אחת הדרכים להגיע למועמדים פאסיביים היא להגיע לסביבה הטבעית שבה המקצוענים גולשים, באמצעות פרסום המשרה באתרים מתמחים בתחום שבו אתם מחפשים מומחים. אתרים, קהילות ופורומים מקצועיים פזורים ברשת ושם נמצאים אותם המועמדים המקצועיים שאתם מחפשים. ישנן מספר דרכים פשוטות לקבל חשיפה ופרסום של המשרות שלכם באתרים המתמחים השונים שאותרו על ידי צוות מקצועי.

כלי נוסף שהאינטרנט חושף בפנינו, הוא הגיוס באמצעות רשתות חברתיות (פייסבוק, לינקיד-אין, טוויטר). בפייסבוק למשל יש כבר למעלה ממיליון וחצי ישראלים מעל גיל 18. ברשת העיסקית linkedin יש מעל 200 אלף ישראלים. אלו מאגרי מידע עצומים שמי שיודע איך לעבוד איתם יכול לצאת נשכר במציאת עובדים. אחד הקשיים בגיוס באמצעות רשתות חברתיות הוא שמדובר בהשקעת משאבים רבים עבור גיוס אנשים בודדים, אך כיום ישנם מומחים לדבר שיכולים לסייע לכם בעלויות נמוכות בגיוס עובדים עבורכם באמצעות הרשתות החברתיות שלהם.



מיתוג החברה כחברה מעניינת למועמדים



כלי נוסף שהאינטרנט מאפשר הוא מיתוג של החברה שלכם בעלויות זולות יחסית כמו עמוד "דרושים" באתר שלכם, היכול לגרום ללקוחות שהתלהבו מהמוצר שלכם וגם מחפשים עבודה להצטרף לצוות שלכם. אל תצפו לכמויות גדולות, אך בהחלט למועמדים נלהבים שכל ארגון צריך. בנוסף, אחד היתרונות היחסיים של חברות גדולות במיתוג ופרסום החברה שלהם כמוצלחת ו"שווה", יכול להצטמצם באמצעות האינטרנט. היום, ניתן לפרסם לוגו וקמפיין פרסומי שמעביר את המסר שאנחנו רוצים להעביר על ביצועי החברה בעלויות נמוכות יחסית באינטרנט.



בנוסף, ככל שנפרט יותר על החברה ועל הפרויקטים המעניינים שלה נצליח ליצור סביבה "באזז" של חברה מעניינת ומתפתחת. אתרי הדרושים היום מאפשרים יותר מקום להציף את פעילות החברה, ניתן למשל להשתתף גם כמתארחים בפורומים למציאת עבודה וגם לייצר כתבה מקצועית כתוכן שיווקי על התחום שלכם, שתבהיר את מיקום החברה שלכם בענף. כל אלו ייצרו מינוף לפעילות החברה ויגרמו למועמדים לפנות אליכם ולרצות להתקבל לעבודה.



מיתוג טוב ככלי למשא ומתן נכון מול עובדים



בדיוק כמו שעובד מיומן ששיווק את עצמו טוב יוכל לעשות מו"מ קשוח יותר על השכר שלו, כך גם חברה שממותגת מצוין בענף שלה יכולה להשיג מועמדים בעלויות נמוכות יותר, או לפחות לקבל אותם לתקופת ניסיון, שרק אחריה ולאחר שיוכיחו את עצמם ויועילו לחברה, יעלה שכרם.



הכותבת היא מנכ"לית פורטל alljobs דרושים, המעניק שירותים ייחודיים למחפשי עבודה כמו גם למגייסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully