וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא הגעת לעבודה בשל מזג אוויר סוער שגרם להצפת הכביש? ההיעדרות על חשבונך

חיים ביאור

1.11.2009 / 18:30

היעדרות מהעבודה בשל פגעי מזג האוויר היא על חשבון העובד, למעט במקרים בהם הוא נפגע פיזית



עובד הנעדר ממקום עבודתו בשל פגעי מזג האוויר כגון באם ביתו הוצף, דרכו נחסמה בשל הצפה או עקב השלג, מכוניתו ניזוקה וכיוצא בזה - אינו זכאי לתשלום בגין ההיעדרות מהמעביד והיא נחשבת ליום חופשה. כך אומרים משפטני חברת חשבים למידע עסקי.



לדבריהם, רק אם גרם מזג האוויר הסוער לפגיעה פיזית בעובד במקום עבודתו, בדרך אליה או ממנה, אם בשל תאונת דרכים, או תאונת מזג אוויר אחרת (לדוגמא, באם נפגע מעץ שקרס) הוא יפוצה בגין היעדרותו על ידי הביטוח הלאומי, מכיוון שמדובר בתאונת עבודה כמוגדר בחוק.



כל מפגע אחר שאינו בגדר תאונת עבודה והגורם להיעדרות העובד ממקום העבודה, אינו מהווה מסיבה לתשלום פיצוי על ידי המעביד או גורם אחר כמו הביטוח הלאומי.



במידה ומקום העבודה הושבת כתוצאה מפגעי מזג האוויר כהצפה, שריפה מפגיעת ברק וכו', יכול המעביד להודיע לעובדים שהוא מכריז על יום חופשה והיעדרותם תהיה על חשבון מכסת חופשתם, בתנאי שההודעה הקדימה את בואם למקום העבודה. אולם, מדגישים משפטני חשבים, אם הגיעו העובדים לעבודה ונוכחו לדעת כי מקום העבודה הושבת בשל פגיעת מזג אוויר, הם זכאים לקבל את שכרם בעבור יום זה משום שהתייצבו לעבודה.



יצויין כי השבתת מקום העבודה שלא הוכרזה והוגדרה על ידי המעביד כחופשה, תיחשב לעובדים כאילו עבדו בימים שבהם הושבתה העבודה. בנוסף, קיימים הסדרים קיבוציים בין ההסתדרות לבין חלק מהמעסיקים, שלקחו בחשבון מקרים של הצפות והם מסדירים את התשלום לעובדים כאשר לא ניתן לבצע את העבודה בשל תנאי מזג האוויר ששיבשו את מהלך העבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully