וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצרכנים לא ממהרים לפתוח את הארנק

סיון קלינגבייל

2.11.2009 / 12:05

המכירות ברשתות האופנה בירידה ואפשר להאשים, כמו תמיד, את הגשם שהחל לרדת רק לפני ימים אחדים. סיון קלינגבייל חושבת שהפעם זה לא מספק את התשובה המלאה

הבורסה עולה ומחירי הדירות גואים, אבל בתחום מוצרי הצריכה השוטפת קשה להכריז על קץ המיתון. בחודשים האחרונים ירדו המכירות ברשתות האופנה בשיעור דו-ספרתי. אלו מצטרפים לנתונים של החודשים האחרונים, שהיו שדופים למדי. אפשר להאשים, כמו תמיד, את הגשם שהחל לרדת רק לפני ימים אחדים, ושלח רק עכשיו את הצרכנים להתעניין בקולקציות החורף והסתיו הנמצאות על המדפים כבר מאוגוסט.

אבל הפעם זה לא מספק את התשובה המלאה. גם במרכולים נרשמו חודשיים של ירידות בהיקף המכירות. מה שהציל את המכירות של החודש האחרון בחלק מהחנויות היו תלושי הקנייה של החגים.

הצרכנים לא ממהרים לשוב ולפתוח את הארנק. מי שאיבד את מקום עבודתו בשנה האחרונה, מי ששכרו קוצץ וגם מי שרק מכיר אנשים שמצבם הכלכלי הורע - חושש מיום סגריר. בכלכלה הריאלית מעטות החברות ששיחררו את הבלמים, החזירו קיצוצי שכר והחלו בגיוסים מחדש, כך שהשדר לעובדים נותר כשהיה: גם את השנה הקרובה יהיה מאוד קשה להגיע לפסים של צמיחה.

ייתכן שהגשם שהחל לרדת בסוף השבוע האחרון וימשיך לרדת בימים הקרובים, היה יכול לגרום לקונים לרוץ לחנויות ולשנות את התמונה, אבל את זאת לעולם לא נדע. קניוני עזריאלי כבר התחילו תהליך שקשה לעצור, כשקבעו את המבצע הגדול שלהם לשבוע הראשון של נובמבר, במקום לדצמבר כנהוג בכל שנה, וכמעט כל קבוצות הקניונים האחרות יישרו אחריהם קו. הלחץ של הקניונים והרשתות להביא קונים ולייצר מכירות יוצר מצב שבו במהלך כל נובמבר, עוד לפני שהחלה העונה, נמכרים מוצרים במחירים המאפיינים את סופה.

מי שהתרגל לקנות שני פריטים ולקבל אחד חינם, לא ימהר לרכוש מוצרים במחירי ראשית העונה. בעוד במרחק ימים בודדים מתקיימים אירועי הנחות גדולים בקניונים וחלק מהחנויות מציעות כבר עתה מבצעים עמוקים, יהיה לשוק קשה מאוד עד בלתי אפשרי לחזור למכור מוצרים במחירים גבוהים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully