וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלט את עצמך ברשת

דנית ניצן

2.11.2009 / 8:27

קורות החיים שאנחנו שולחים למעסיקים פוטנציאליים נראים לנו כמיוחדים, מעוררי עניין, בולטים ואיכותיים. הבעיה היא שבמקרים רבים, הם דומים מאוד לקורות החיים של אחרים – בני הגיל שלנו, שעברו מסלול לימודים דומה, שעבדו בסביבות מקצועיות דומות, ואשר השיגו הישגים דומים

קורות החיים גם נכתבים בפורמט דומה, כשההבדלים הסגנוניים והעיצוביים אינם גדולים בין דף קורות חיים של מועמד אחד לבין הדף של מועמד שני.

איך בכל זאת אפשר לבלוט – בהנחה שדף בצבע סגול-זוהר ופונט דמוי כתב-יד אינם באים בחשבון? (ברצינות – אל תחשבו על זה אפילו).

הפתרון הוא להוביל את המתבונן בדף קורות החיים החוצה, אל המקומות שבהם אתם יכולים להתבלט באמת, שבהם אתם מגדירים את עצמכם כמומחים בתחומכם: עמודי פרופיל מקצועי ברשת.

להלן שלושה כלי-רשת בסיסיים ולא-תובעניים בכלל, שיעזרו לכם לבסס את דמותכם המקצועית בעיני המעסיק-הפוטנציאלי.

Google profile

השירות נותן אפשרות לכל אחד לייצר עמוד אישי משל עצמו, שבו הוא מעלה תמונה, את שמו המלא, מצרף לינקים לאתרים רלוונטיים לעבודתו ולקורות החיים שלו, ומרכז למעשה את כל המידע האישי-מקצועי שאתם רוצים לחשוף. כותבים בכמה שורות מה הייחוד המקצועי שלכם, הגדרה קצרה של האישיות שלכם, פרטים כמו גיל, מין, השכלה, מקום מגורים, איפה למדתם ומה למדתם, ועוד הרבה אפשרויות לנדב מידע.

היתרון הוא המינימליזם והפשטות של העמוד, היותו סטנדרטי ואחיד לכל משתמש, והתוצאות הטובות במנועי חיפוש (מאחר שזה שירות של גוגל, העניין לא מפתיע).

LinkedIn

שת חברתית-מקצועית הגדולה והמובילה בעולם. להבדיל מרשתות חברתיות אחרות (דוגמת פייסבוק, טוויטר, קפה TheMarker, מקושרים) – פה אין צורך ביצירתיות ובפעילות מרובה. אין מקום לפרסם שורות סטטוס, אין מקום להעלות אליו פוסטים ואין מקום להגיב לאחרים או לספוג תגובות. כל אחד מקבל עמוד אישי המהווה מעין רזומה מורחב מאוד, מחולק להגדרות של השכלה, ניסיון מקצועי, וכישורים או תחומי מומחיות מיוחדים. יתרון: הרשת מאפשרת יצירת network מקצועי סביב העמוד שלכם, הגדרה של מילות-מפתח הקשורות לתחום המקצועי שלכם, ופירוט של ההשכלה שלכם ומקומות העבודה שלכם בצורה מובנית. יתרון גדול עוד יותר: עמוד LinkedIn שלכם ייקרא גם על ידי אנשים שלא הפניתם אותם לשם: מגייסי כוח אדם מחפשים שם מועמדים למשרות, וכך גם אנשים מה-network שלכם יוכלו להמליץ עליכם או להציע לכם הזדמנויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

Slideshare

אתר שיתוף מצגות וחומרי הדרכה. מעלים אליו פרזנטציות עם כותרות, מילות מפתח, שמות בעלי המצגת וכו'. במידע שמצרפים למצגת כותבים את השם המלא, תחום המומחיות, ונושא המצגת, וכך יוצרים תוכן מקצועי ונגיש, עם השם המלא, שממנו אפשר להתרשם.
זו אופציה טובה למי שלא נוח לו עם יצירת "עמוד אישי", שבו הוא מפרט את הניסיון, ההשכלה, הקשרים, הכישורים, האתרים וההישגים. האתר הזה מהווה דרך עוקפת: המצגות והחומרים שיצר בעצמו, ואשר מתויגים תחת שמו ותחום עיסוקו, יובילו אליו וימתגו את המועמד גם אם הוא לא עשה זאת במקומות אחרים, ייעודיים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully