וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טימותי גייתנר: "הבנקים צריכים לקחת סיכונים כדי לעודד את צמיחתה של כלכלת ארה"ב"

סוכנויות הידיעות

2.11.2009 / 9:41

"הגירעון אמנם גבוה מדי, אך העדיפות שלנו כרגע היא לצמיחה ויצירת מקומות עבודה"



שר האוצר האמריקאי, טימותי גייתנר, אמר ביום ראשון כי הגירעון התקציבי גבוה מדי, אולם העדיפות כרגע היא לצמיחה כלכלית ויצירת מקומות עבודה. כמו כן אמר גייתנר כי הבנקים בארה"ב צריכים שוב לקחת סיכונים כדי לעודד את הצמיחה.



גייתנר, שהתראיין לתוכנית "פגוש את העיתונות" של רשת nbc האמריקאית, נשאל שוב ושוב האם הכוונה בדבריו היא לכך שהמסים יועלו, אך התחמק ונמנע מלספק פרטים נוספים. עם זאת, גייתנר אמר כי הנשיא אובמה מחויב לטפל בגירעון בדרך שלא תכביד עוד יותר את עול המסים על אזרחים המרוויחים פחות מ-250 אלף דולר בשנה. "הבית הלבן לא החליט עדיין כיצד לצמצם את הגירעון", אמר גייתנר.



"כעת אנחנו מתמקדים בהשבת הצמיחה למסלולה", אמר גייתנר, והוסיף כי בינתיים ההתאוששות אינה יציבה.



נקודת האור בהתאוששות, לדברי גייתנר, היא המערכת הבנקאית. רק לפני שנה הפעילות הכלכלית היתה במצב של קיפאון, לאחר שמוסדות פיננסיים נסגרו בשל חוסר נזילות, אמר. "אף כי 115 בנקים נסגרו עד כה השנה, ישנו שיפור משמעותי בביטחון", אמר גייתנר והוסיף כי עסקים גדולים מסוגלים כיום ללוות שוב. עם זאת, גייתנר אמר כי יש לעשות יותר על מנת לסייע לעסקים קטנים, והוסיף כי הממשל פועל במטרה לסייע להם לקבל אשראי.



לאחר שהמוסדות הפיננסיים הואשמו בכך שנטילת הסיכונים שלהם הובילה למשבר, הבעיה כיום היא שהבנקים אינם נוטלים מספיק סיכונים, אמר שר האוצר. "אנחנו צריכים שהם ישובו לקחת סיכונים, ויהמרו על הכלכלה האמריקאית. זה יהיה חשוב מאוד להתאוששות", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully