וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שהמציא את ההשקעות במדדים: ג'ון בוגל מבקש מבית המשפט להגביל עמלות בקרנות נאמנות

סוכנויות הידיעות

2.11.2009 / 10:23

בוגל הביע תמיכה במשקיעים התובעים קרן נאמנות שגבתה מהם, לטענתם, עמלות מופרזות



המשקיע ג'ון בוגל, מייסד קרנות ונגארד, ומי שידוע כאבי קרנות האינדקס, תומך במשקיעים המבקשים מבית המשפט העליון בארה"ב להגביל את העמלות שגובים מנהלי הקרנות.



היום ישמע בית המשפט העליון בארה"ב טיעונים בתביעה הנוגעת בעמלות ודמי ניהול בתעשיית קרנות הנאמנות, המנהלת נכסים בשווי 10 טריליון דולר. בתביעה, המוגשת נגד האריס אסוסייטס, קרן השקעות, טוענים משקיעים כי הקרן גבתה מהם עמלות ניהול מופרזות, ומלקוחות מוסדיים עמלות מופחתות.



בוגל, שפירסם הצהרת תמיכה בקבוצת המשקיעים התובעת, אמר כי ממשקיעים בקרנות נאמנות נגבות עמלות מופרזות, שנראות בתחילה נמוכות, כאשר הן מוצגות באחוזים, אך מוסיפות לרווחיהם העצומים של היועצים. "משקיעים אינדבידואליים סבלו מהיכולת הזו להציג משהו כך שייראה בריבית נמוכה, כשלמעשה הוא בהיקף גדול במונחים דולריים", אמר בוגל בראיון.



בוגל, הידוע כמבקר חריף של תעשיית קרנות הנאמנות, השקיע שנים רבות בניסיון לשכנע משקיעים כי דמי הניהול והעמלות שגובים מנהלי קרנות הנאמנות גבוהים ואף מופקעים, דבר הפוגע בתשואות שלהם. על בסיס טיעונים אלה, הקים בוגל את קרנות האינדקס - קרנות המחקות את תנועתם של מדדים הגובות דמי ניהול פעוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully