וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גב-ים: "מגמת ההאטה הפוקדת את שוק הנדל"ן המניב בישראל נבלמה; מחירי השכירות התייצבו"

טל לוי

2.11.2009 / 10:32

הכנסות החברה עלו ב-6% והרווח התפעולי זינק ב-30% ל-157 מיליון שקל; זינוק ברווח הנקי בשל הטבת מס



הדו"חות הכספיים של חברת הנדל"ן מקבוצת אי.די.בי לרבעון השלישי של 2009 יכולים לספק מבט מעמיק על שוק הנדל"ן הישראלי בו היא פועלת. גב ים כותבת כי תוצאותיו של המשבר נתנו אותותיהם על שוק הנדל"ן המניב בישראל - רמת הביקושים קטנה, היצע השטחים המניבים הפנויים גדל עקב פינוי שטחים על-ידי חברות שצימצמו או אף סגרו את פעילותן, והתחרות על השוכרים הפוטנציאליים גדלה, באופן שגרם לירידה בדמי השכירות. ברבעון השלישי של השנה נראה כי מגמת ההאטה שפוקדת את שוק הנדל"ן המניב בארץ בשנה האחרונה נבלמה.



"נראה כי מחירי השכירות התייצבו; שיעורי התשואה בעסקאות מימושים ורכישות של נדל"ן מניב לא השתנו בצורה מהותית; וקצב גידול היצע השטחים הפנויים הואט, בין היתר, בשל האטה בבנייה של נכסים מניבים חדשים שלא הושכרו מראש. עם זאת וכאמור לעיל, אין כל ודאות בשאלה האם נקודת השפל כבר מאחורינו. על אף המשבר, הצליחה גב ים לשמור על תפוסה של 95% בנכסיה.



הכנסותיה של גב ים מהשכרת מבנים, ממכירת דירות ומשירותי אחסון עלו ברבעון השלישי של 2009 ב-6.3% ל-202 מיליון שקל. מתוך הכנסות אילו רשמה גב-ים הכנסה נטו (כלומר רווח) של 87 מיליון שקל כתוצאה משערוך נכסי הנדל"ן שברשותה ועליית ערכם. ברבעון המקביל עלה שווי הנכסים ב-50 מיליון שקל. מדובר ברווח חשבונאי כלומר "על הנייר" בלבד שכן כסף מזומן נכנס רק בעת מימוש נכס. בנטרול העלייה בשווי הנכסים, היתה גב ים רושמת ירידה של 18% בהכנסות ל-140 מיליון שקל.







הרווח התפעולי של גב ים עלה ב-30% ל-157 מיליון שקל. הרווח הכולל, לפני מס, עלה ב-38% ל-88.5 מיליון שקל. עם זאת, החברה קיבלה הטבת מס בשווי 85.5 מיליון שקל (לעומת תשלום מס של 15.5 מיליון שקל ברבעון המקביל). בשורה התחתונה, ראו בעלי המניות של החברה רווח של 131 מיליון שקל - כמעט פי 3 לעומת הרבעון המקביל. הסיבה להטבת המס היא הפחתה צפויה של מס החברות החל משנת 2010 (25%) עד לשנת 2016 (18%). בגב ים מכירים מכירים כעת בהכנסות המס הללו שנוצרות בשל ביטול תשלומי מס מתוכננים בעתיד.



להבדיל מהרווח הנקי, גב ים מציגה תזרים מזומנים מפעילות שוטפת (כלומר כסף מזומן הנכנס לקופתה) של 80.5 מיליון שקל – עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל. ב-9 החודשים הראשונים של 2009 הפיקה גב ים מזומנים בהיקף של 267 מיליון שקל – עלייה של 48% לעומת התקופה המקבילה.



גב-ים אמורה לשלם ב-12 החודשים הקרובים 147 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב ולבנקים ועוד 124 מיליון שקל ב-12 החודשים שלאחר מכן. החברה מעריכה כי לאור יתרת המזומנים בקופתה (421 מיליון שקל), תזרים המזומנים השוטף ושווי נכסיה הלא משועבדים יאפשרו לה לממן את פעילותה ולעמוד בהתחייבויותיה. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בסך 230 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully