וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת אמיליה פיתוח רכשה את קרליין פריגו תמורת 205 מיליון שקל

עדי דברת-מזריץ

2.11.2009 / 10:49

מחזור המכירות של קרליין עומד על 338.5 מיליון שקל; אמיליה תרחיב את הפעילות המתנהלת באתר הייצור בירוחם



חברת רכשה את חברת קרליין פריגו תמורת 205 מיליון שקל - כך דיווחה אמיליה פיתוח לבורסה לניירות ערך בתל אביב. מתוך סכום העסקה, 121.5 מיליון שקל ישולמו לפריגו ועוד 83.5 מיליון שקל ישולמו במסגרת המרת הלוואות בעלים.



במסגרת העסקה תעביר קבוצת פריגו את פעילות ייצור, שיווק וההפצה של מוצרי קרליין בישראל, באירופה ובארה"ב. כמו כן רכשה אמיליה פיתוח 50% מחברת ההפצה של פריגו בישראל, המשותפת לה ולחברת ההפצה והשיווק דנשר. 50% הנותרים ישארו בידי חברת דנשר.



בדיווח נכתב כי אמיליה פיתוח מתכוונת לפעול להגדלת הפיתוח, ייצור, השיווק וההפצה של מוצרי קרליין בארץ ובחו"ל ולהרחבת הפעילות המתנהלת באתר הייצור של קרליין הממוקם בירוחם. אמיליה פיתוח תשלם לפריגו לאחר חתימת ההסכם מקדמה בסך 21 מיליון שקל, שיופקדו בידי נאמן ויועברו לפריגו עם השלמת העסקה. יתרת הסכום ישולם במועד השלמת העסקה, למעט 42 מיליון שקל שתשלומם יידחה. מתוך התשלום שיידחה, כמחצית מהסכום ישולמו שפריגו תעביר את כל נכסי הקניין הרוחני של קרליין ומחצית נוספת בתום שנתיים מהשלמת העסקה.



אמיליה פיתוח מסרה כי היא שוקלת לממן את ההוצאה באמצעות מקורותיה העצמיים, הלוואה בנקאית, שוק ההון ובאמצעות אשראי בנקאי שיועמד לקרליין. כמו כן, נמסר כי היא בוחנת שיתופי פעולה עם גורמים נוספים. בנוסף לאמיליה פיתוח עלו לשלב הגמר בהתמודדות על העסקה גם קבוצה שהורכבה מחברת דנשר, יצרנית המגבונים הלחים 'עלבד' וחברת מוצרי הצריכה יוניליוור.



חברת , המשווקת הגדולה בארצות הברית של תרופות גנריות ללא מרשם רופא, הכריזה לפני מספר חודשים על ארגון מחדש בפעילותה בישראל. במסגרת הארגון החליטה למכור את פעילותה בתחום הטואלטיקה והדטרגנטים, המרוכזים בידי חברת קרליין, שרכשה מידי חברת אגיס.



מחזור המכירות של קרליין עומד על 338.5 מיליון שקל, לעומת 254 מיליון שקל אשתקד. חברת ההשקעות אמיליה פיתוח, שבשליטת איש העסקים עודד פלר, הייתה מעורבת במספר מהלכים בשנים האחרונות: בשנת 2005 רכשה את אדומים תוספי מזון ומכרה אותה לאחר מכן לחברת פרוטרום תמורת 4.25 מיליון דולר. לפני כשנתיים התמודדה על המכרז למכירת מתחם פי גלילות, שנמכר בסוף ל. לפני למעלה משנה מכרה את אחזקותיה בחברת פלסטו שק לפי שווי של 180 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully