וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג: כמות הפעילויות של קרנות הפילנתרופיה יוצאות כאוס; נדרוש הסדרה ושותפיות בתחום

ליאור דטל

2.11.2009 / 11:34

הרצוג בכנס של קרן פראט: "לא כל מיזם וכל ארגון יוכל לעמוד על הרגליים כמו אחיו ואחיותיו"



"אין ספק שעוצמתו של המגזר השלישי (העמותות והמלכ"רים, ל.ד) הוכחה במשבר הכלכלי הזה, שלדעתי הוביל לשינויים מרחיקי לכת במגזר. הוא יוביל לשיתוף, איחוד ומיזוג של עמותות, יביא לשינויים בתנאי התעסוקה בהן, במימון וניהול של ארגונים ולחידוד יתר של סדרי העדיפויות המתבקשים מהן", כך אמר הבוקר שר הרווחה יצחק (בוז'י) הרצוג בכנס שעורכת קרן פראט בנושא יזמות חברתית שנערך במלון דניאל.



קרן פראט ציינה בכנס עשור לפעילותה בארץ. הקרן תורמת מדי שנה כ-3.5 מיליון דולר לפעילויות חינוך ותרבות, רווחה, סיוע לעולים חדשים ולפרויקטים נגד אלימות ולקידום איכות הסביבה בישראל.



הרצוג, התייחס להתמודדות העמותות במשבר הכלכלי, ששחק באופן משמעותי את הכנסותיהן מתרומות בארץ ובחו"ל, הביא לצמצום בפעילותן ואילץ כמה עמותות להפסיק את פעילותן: "לא כל מיזם וכל ארגון יוכל לעמוד על הרגליים כמו אחיו ואחיותיו. בסופו של דבר זה עניין של היצע וביקוש בדיוק כמו בעולם העסקי".



הרצוג אמר כי קרן הסיוע לעמותות שהוקמה במשרד הרווחה, שאמורה להעביר 200 מיליון שקל בשנים 2009-2010 לעמותות שנקלעו לקשיים כלכליים קיבלה פניות מ-600 עמותות שונות ובימים הקרובים יסתיים מיון ראשוני שבסופו תתכנס ועדת התמיכות שתחליט על חלוקת הסכום.



הקרן תעניק סיוע שלא יעלה על 10% מתקציבה השנתי של העמותות הנבחרות. על הביקורת שנשמעת במגזר העמותות, בעיקר על משך הזמן הארוך שעבר מאז נקלעו העמותות למשבר ועד לסיוע הממשלתי והקריטריונים הנוקשים של הקרן, הכוללת הוכחה כי הארגון נקלע לקשיים כלכליים במשבר, התחייבות שיעבור אבחון כלכלי אמר כי "הקריטריונים שנקבעו הקרן מאתגרים את המגזר ואני חושב שנציגיו לא מעריכים נכונה את העובדה שלראשונה בהיסטוריה המדינה מושיטה יד למגזר השלישי ואומרת לו שהוא שותף חיוני ומרכיב בעל חשיבות יתרה בחיזוק והעצמת החברה הישראלית. הקריטריונים והכללים סבירים ומציגים תמונת מראה למי שמבקש סיוע מהמדינה כמו הגבלה על שכר המנהלים והוצאות ההנהלה בארגון".



בנוסף אמר הרצוג כי יש להנהיג רמת שקיפות גבוהה יותר ביחסי הממשלה עם עמותות המגזר השלישי המספקות שירותים למדינה ואמר כי ברצוני להגביר את הפיקוח עליהן. "בתקופה הקרובה נשקול לחשוף כמה שיותר את ההתקשרויות שלנו עם הארגונים השונים. אנחנו גאים בשותפים שלנו מהמגזר אבל זה מחייב אותנו בהגברת הפיקוח ולראות את העלות מול התועלת ולהבין מה התוצאה שמתקבלת".



הרצוג התייחס גם לעולם הקרנות הפילנתרופיות הפועלות בישראל ותורמות לעמותות ופרויקטים חברתיים: כי "כמות הפעילויות של הקרנות יוצרת לפעמים מצב של כאוס שלא מאפשר בסופו של יום לבוא עם תוצאה אחת ברורה. אנחנו דורשים יותר הסדרה, חיבורים ושותפיות שיאפשרו לנו להגיע לתוצאה רחבה ועמוקה הרבה יותר"



הכנס, שנערך הבוקר עסק באפשרויות ליזמות חברתית בעמותות - מציאת פתרונות להגדלת הכנסות העמותות כתוצאה מפרויקטים חברתיים על ידי שילוב ערכים מהעולם העסקי והקמת עסקים חברתיים, כמו הקמת עסקים המשתפים נוער בסיכון. בנושא זה מפעילה קרן פראט את פרויקט פאדלר, המלווה עמותות ומסייע להן לאתר אפיקי הכנסה שלא מתרומות.

מנכ"ל קרן פראט העולמית, סם ליפסקי, אמר בפתיחת הכנס כי "ארגוני השירותים החברתיים נמצאים בתקופה קריטית ולדעתי נמצאים בפתחה של תקופה קריטית עוד יותר. כתוצאה מהמשבר הכלכלי ארגונים וקרנות מנסים לחשוב על פתרונות יצירתיים שיאפשרו להמשיך הפעילות. זו הסיבה לכך שיזמות חברתית היא רעיון שהגיע זמנו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully