וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החל מהיום: בנקים בבריטניה ייאלצו לעמוד בדרישות השכר של רשות ני"ע

סוכנויות הידיעות

2.11.2009 / 12:41

על פי הקוד החדש של הרשות, הבונוסים לבנקאים יורכבו בחלקם הגדול ממניות והיקפם יוגבל



בנקים בבריטניה ייאלצו החל מהיום לנהוג על פי הקוד החדש של הרשות ני"ע (fsa) ולהגביל את הבונוסים. על פי הקוד, שעל הבנקים ליישם החל מהיום, הבונוסים שישולמו לבנקאים יהיו מורכבים בחלקם הגדול ממניות. הבנקים גם ייאלצו, בהתאם להנחיית יו"ר הרשות, אדייר טרנר, להוכיח כי יש בידיהם הון מספק לפני שהם מחלקים בונוסים.



הרשויות בבריטניה מנסות להרגיע את זעם הציבור על חילוצם של בנקים מכספי משלמי המסים. היום הוא המועד האחרון שנקבע עבור 26 בנקים בבריטניה להראות ל-fsa כי מדיניות הבונוסים שלהם היא בהתאם לקוד שלה, שמטרתו להגביל נטילת סיכונים.



מדו"ח שפירסם המכון למחקר כלכלי-עסקי בבריטניה לפני שבועיים עולה כי בונוסים בענף השירותים הפיננסיים עשויים לעלות ב-50% השנה, ולהסתכם ב-6 מיליארד ליש"ט (9.9 מיליארד דולר).



הקוד של ה-fsa מעודד תשלום בונוסים המורכבים משילוב של מזומן ומניות, אך אין בו כל המלצות בנוגע לאופן החלוקה בין המרכיבים. הבנקים צריכים היו להגיש לרשות דו"ח על אופן תשלום הבונוסים בהם עד היום, בנוסף לתשובות לשאלון שקיבלו. הבנקים נשאלו בנוגע לשינויים שנערכו במבנה השכר בהם מאז תחילת המשבר, ולגבי אופן חישוב שכרם של בכיריהם. "נבחן את דו"חותיו של כל בנק בנפרד, ונערוך עמם דיונים", אמרה דוברת ה-fsa, היידי אשלי.



על פי דרישות ה-fsa, מדיניות השכר של הבנקים צריכה להיות בהתאם ל"ניהול סיכונים יעיל". הרשות מנסה למנוע מבנקים להעניק לבנקאים בונוסים בשיעור גבוה בהרבה משכר הבסיס שלהם, אך עדיין יהיה ביכולתם להעניק בונוסים כאלה באופן חד פעמי, אם יראו בכך צורך ויוכלו להצדיק אותם בפני הרשות. "הבנקים נרתמו לעניין וזו לא בעיה מבחינתם", אמרה לסלי מקלאוד, דוברת איגוד בנקאי בריטניה. "תמיד אמרנו שהבונוסים צריכים להיות קשורים להצלחה עסקית לטווח ארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully