וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גב-ים תחסום גישה לשטח ציבורי ששימש את באי החברה כחניה פרטית

רנית נחום-הלוי

2.11.2009 / 13:09

כך עולה בהסכם פשרה שהתקבל בין כל הצדדים וקיבל תוקף משפטי בוועדת הערר של מחוז תל אביב



חברת גב ים שבשליטת נוחי דנקנר תחסום דרכי גישה לשטח ציבורי ששימש את באי החברה בחודשים האחרונים כחניה פרטית באיזור התעשייה בהרצליה פיתוח. מדובר בהסכם פשרה שהתקבל בין כל הצדדים בוועדת ערר של מחוז תל אביב בראשות עו"ד מיכה גדרון.



את הערר הגישו חברי המועצה ירון עולמי ויו"ר סיעת הירוקים דרור עזרא נגד החלטת הוועדה המקומית. השניים טענו כי על הוועדה לחייב את גב ים לפרק את רחבת, החניה שנסללה ללא היתר, על שטח הציבורי ולהקים גדר כדי למנוע גישה פרטית.



"הם משתמשים בשטח של דונם כחניה פרטית", טען עזרא בוועדת הערר תוך שהוא מציג תמונות שצילם מהשבוע האחרון, "הם לא חונים בשטח הפרטי שלהם אלא בחניות הנמצאות בשטח הציבורי. הם עושים שימוש חורג שלא כדין ובניגוד לחוק".



"הבעיה העיקרית של השטח הציבורי", הסבירה עו"ד אילנה בראף מטעם הוועדה המקומית, "היא שאין דרך להגיע אליו, ולציבור הרחב אין נגישות כיוון שכשבאים ממערב צריך לעבור דרך השטח הפרטי... העירייה מאמינה ששטח ציבורי הוא נכס שהעירייה צריכה לפתח כנאמנה עבור הציבור. מכיוון שנכון לרגע זה אין תוכנית לפתח את השטח, דרשנו שיהיה שלט שזה לשימוש הציבור בלבד".



עו"ד אורנה ורכובסקי שייצגה את גב ים הגיבה לטענות, "היתה שם חניה זמנית מותרת. אנחנו פועלים מול השוכר. זה כוחו של הרגל".



הפשרה, שהתקבלה ביום חמישי האחרון בהסכמת כל הצדדים קיבלה תוקף משפטי בוועדת הערר. לפי ההסכם, גב ים תחסום את הגישה לשטח הציבורי באמצעות אדניות שיהוו הפרדה פיזית ותמנע כל כניסה פרטית למתחם.



דרור עזרא יו"ר סיעת הירוקים במועצת העיר מוסר: "אנו שמחים שוועדת הערר הפעילה שיקול דעת נכון, ותיקנה את ההחלטה התמוהה של הוועדה המקומית הרצליה, שלא מנעה את האפשרות לשימוש פרטי בשטחים ציבוריים כנדרש ממנה. אנחנו מקווים שעכשיו יהיה ברור לכולם כי אין להשתלט על שטחים ציבוריים ולעשות בהם שימוש פרטי, והעיקרון הזה תקף הן על האזרח הקטן והן על חברות ענק ששייכות לטייקוני ההון של ישראל".



דובר גב ים מסר בתגובה, "חברת גב ים הצהירה בעבר, גם בפני ועדת הערר, כי היא אינה מתכוונת לעשות שימוש בשטח הציבורי הגובל בשטחה, בין אם לחניה ובין אם לכל צורך אחר, והיא עומדת מאחורי הצהרה זו גם היום. גב ים הקימה על חשבונה ובשטחה חניון ציבורי תת קרקעי רחב היקף, העומד לרשות הקהל הרחב באותו מתחם ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully