וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון לקראת פרסום דו"חות אלווריון לרבעון השלישי של 2009

TheMarker Online

2.11.2009 / 13:24

אלווריון תפרסם את דו"חות הרבעון השלישי ב- 4/11 לפני תחילת המסחר בארה"ב ותקיים שיחת ועידה באותו היום



תחזיות - לאחר הרבעון השני שככל הנראה סימן את התחתית, בלידר שוקי הון מצפים לשיפור קל בתוצאות הרבעון השלישי של . קונצנזוס האנליסטים נמצא באמצע הטווח שמסרה החברה לאחר פרסום תוצאות הרבעון השני - הכנסות של 53 עד 63 מיליון דולר והפסד של 6 סנט למניה עד רווח של 2 סנט למניה.



ערן יעקובי, אנליסט התקשורת והטכנולוגיה בלידר שוקי הון: "להערכתנו, הכנסות הרבעון צפויות לעמוד על כ-59 מיליון דולר, ההפסד התפעולי (non-gaap) צפוי לעמוד על כ-0.8 מיליון דולר ואיזון ברווח למניה".



נזכיר כי הנהלת החברה ציינה בשיחת הועידה הקודמת כי מתחילה לראות שיפור בסביבה העסקית ובנכונות של מפעילים לחזור ולהשקיע משאבים בפס רחב, אם כי מחזורי המכירה עדיין ארוכים. לאור ההקפדה על מבנה עלויות מצומצם יותר ושליטה בהון החוזר, החברה מצפה לשיפור ברווחיות במחצית השניה של 2009 ולשיפור גדול יותר בשנה הבאה.



בלידר שוקי הון מצפים לצמיחה של 4%-5% לפחות בהנחיות החברה לרבעון הרביעי לעומת הרבעון השלישי וכי השורה התחתונה תחזור להציג רווח (non-gaap). סביר להניח כי התזרים מפעילות שוטפת בניכוי פעילות השקעה, ברבעון השלישי יהיה שלילי וגם כאן מצפים בלידר לחזרה לתזרים חיובי ברבעון הבא.



שנת 2009 כולה צפויה להסתיים עם ירידה של כ-10% בהכנסות ואיזון בשורה התחתונה לעומת רווח למניה של 10 סנט בשנת 2008. חזרה לצמיחה דו ספרתית במכירות ורווח נקי משמעותי יותר, רק בשנת 2010.



החוזים האחרונים וההתפתחויות בענף - בהמשך לחוזים הגדולים שדווחו ברבעון השני עם open range communications בהיקף הגבוה מ-100 מיליון דולר וחוזה שבלידר מעריכים את היקפו ב-20 עד 30 מיליון דולר, עם המפעילה איטלקית aria של דוידי גילה בתחום ה-wimax הנייד, החברה חתמה על מספר חוזים נוספים בקניה, בספרד בארה"ב ובאנגולה.



החברה העריכה כי גם באסיה צפוי לגבור הביקוש למוצריה.



תחום ה-wimax בעולם - ברבעון השני של שנת 2009, נוספו כ-560 אלף מנויי wimax ובסיס המנויים העולמי עומד על כ-3 מיליון, צמיחה של כ-16.5% לעומת הרבעון הראשון.



הביקוש הגדל נובע מדרישה גוברת למחשבים ניידים, טלפון-רשת וגישה פתוחה לאינטרנט כאשר ההשקעות בתחום ה-lte (דור 4 בסלולר) מתעכבות. ה-arpu של מנויי wimax בסקטור הפרטי קרוב ל-40 דולר ובסקטור העסקי לכ-120 דולר.



על פי חברת המחקר infonetics, מכירות ציוד ה-wimax צמחו ברבעון השני בכ-12% לעומת הרבעון הראשון וצמיחה זו נובעת מכל האזורים הגיאוגרפיים בהם הטכנולוגיה קיימת ובמיוחד בארה"ב ובהודו.



עוד מציינת חברת המחקר כי ב-2013 צפוי שוק ציוד ה-wimax לעמוד על כ-5 מיליארד דולר עם כ-140 מיליון מנויים. מבדיקה שערכה, עולה כי אלווריון ממשיכה להחזיק בנתח השוק הגבוה ביותר לאחר
הרבעון השני, כשאחריה דולקת מוטורולה.



השורה התחתונה



"לאור ההתפתחויות בענף שנראה כחי ובועט ולאור העניין סביב החברה הכולל חוזים, פיילוטים,
מיזוגים ורכישות, אנו מאמינים כי צריך להמשיך ולהחזיק בנייר כעת", אומר יעקובי.



לאור הנתונים, בלידר שוקי הון מעריכים כי שנת 2010 צפויה לשנות מומנטום ולהחזיר צמיחה בשורה העליונה, כאשר במקביל תהליכי ההתייעלות והורדת נקודת האיזון, אמורים להגדיל גם רווחים.



יעקובי מסכם: "אני משוכנעים כי מינוי המנכ"ל חדש יגרור "ניקוי אורוות" והקפדה יתרה על מבנה הוצאות וניהול הון חוזר על מנת לחזור לרווחיות במהירות. אין לנו ספק כי תחום ה-wimax יישאר תחום נישה והסיכון בהשקעה בחברות בתחום עדיין מאד גבוה, אולם המיצוב של אלווריון ומציאת נקודת איזון ברמת הכנסות של 60 מיליון דולר לרבעון, אמורים להביא לזינוק ברווחים בשנים הקרובות גם אם הצמיחה תהיה הדרגתית".



בלידר שוקי הון ממשיכים להמליץ תשואת יתר על החברה עם מחיר יעד של 7 דולר ויעדכנו עם פרסום
הדו"חות ושיחה עם הנהלת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully