וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאנדיי תמכור לגילץ מערכות סולאריות ב-50 מיליון שקל

אבי בר-אלי

2.11.2009 / 15:07

תמכור לגילץ 50 גגות ותשמש קבלן ההקמה וההפעלה של המערכות הסולאריות



חברת גילץ חתמה על מזכר הבנות עם חברת האנרגיה הסולארית סאנדיי אנרג'י לרכישת 50 מתקנים סולאריים קטנים (עד 50 קילו-וואט), בהיקף כולל של כ-50 מיליון שקל. לפי ההסכם, תעביר סאנדיי לידי גילץ 50 גגות מבנים שבחכירתה, ותשמש קבלן הקמה (epc) והפעלה (o&m) של המערכות הסולאריות שיוקמו עליהם. עלות כל מערכת תנוע בין 850-950 אלף שקל, כאשר דמי השימוש שישולמו עבור כל גג לא יעלו על 25 אלף שקל בחודש. החשמל שיופק מהמתקנים יימכר לחברת החשמל במסגרת הסדר התמריצים לייצור חשמל עצמי (לתקופה של 20 שנה), כאשר הקמת המתקנים הראשונים וחיבורם לרשת מתוכננת לינואר 2010.



לגילץ זהו הפרויקט הסולארי הראשון בישראל, לצד הפרויקטים הסולאריים בהם היא שותפה בספרד בהיקף של 15 מגה-וואט (באמצעות חברת הבת גילץ ספרד). סאנדיי סיכמה לפני כשבועיים עם חברת אורמת על שיתוף-פעולה עתידי בהקמת תחנות-כוח סולאריות בינוניות וגדולות.



לדברי קובי דינר, מייסד ומנכ"ל סאנדיי, "התרשמנו מהידע והניסיון של חברת גילץ בתחום הסולארי בחו"ל ונוצרה דינמיקה ואנרגיות טובות בינינו. בחירתה של גילץ להתחיל לפעול בישראל היא אינדיקציה נוספת להיווצרות שוק סולארי בארץ ואנו מאמינים כי זוהי רק תחילתה של המגמה שבעתיד תהפוך את ישראל לשחקן מפתח בשוק הסולארי העולמי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully