וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה טלמון, נשיא להב: "דוח העוני מוכיח כי העצמאים הם הנפגעים העיקריים מהמשבר הכלכלי"

TheMarker

2.11.2009 / 16:18

טלמון הגיב לפרסום דו"ח העוני לשנת 2008 של המוסד לביטוח לאומי



"מספר בעלי העסקים העניים גדל משמעותית בעוד שבקרב השכירים נרשמה ירידה" מציין עו"ד יהודה טלמון, נשיא להב- לשכת ארגוני העצמאים והעסקים, בעקבות הפרסום היום (שני) של דו"ח העוני לשנת 2008 של המוסד לביטוח לאומי.

"המנגנונים לצמצום העוני שמפעילה המדינה ממשיכים להפלות לרעה את העצמאים שרושמים ירידה של 15.6% בלבד בשיעור העוני לאחר תשלומי ההעברה, לעומת ירידה בשיעור כפול כמעט בקרב השכירים" טוען טלמון.

טלמון אומר כי "נתוני דוח העוני המתפרסמים היום הם נורת אזהרה נוספת באשר למצבם ההולך ומחמיר של ציבור העוסקים העצמאים בעקבות המשבר הכלכלי. כבר שנתיים רצופות שיש גידול בשיעור תחולת העוני בקרב העצמאים, המגיעה ל-16.9% - עלייה של אחוז ושתי עשיריות מהשנה שעברה. משמעותם חמורה יותר לאור הנתונים על הירידה בתחולת העוני בקרב השכירים".

לדברי טלמון, הדוח מוכיח שוב את אפלייתם הקשה של בעלי העסקים העצמאים לעומת השכירים בשירותים ובסיוע שהם מקבלים מהמדינה. לאחר תשלומי ההעברה והמסים, תחולת העוני בקרב השכירים יורדת בכמעט 30% בעוד שבקרב העצמאים תחולת העוני יורדת בכ-15% בלבד.



"מספרים קשים אלה מאשררים את שאנו טוענים כבר זמן רב מעל כל במה אפשרית כי למדינת ישראל אסור להמשיך ולהפקיר את יזמיה ללא כל רשתות הגנה סוציאליות כמו דמי אבטלה, פיצויי פיטורין ומס הכנסה שלילי. המיתון והמשבר הכלכלי העולמי פגעו ברבבות בעלי משפחות שהעומדים בראשם הם בעלי עסקים עצמאים, וללא תוכניות סיוע מיידיות, דוח העוני הבא לגבי העצמאים יהיה אף חמור יותר", טוען טלמון.

"נתון נוסף המהווה איתות אזהרה באשר למצבם הקשה של העצמאים הוא הגידול החריף בשיעור משפחות העצמאים הסובלות מעוני מתמשך" אמר טלמון בהתייחסו לנתון שמראה על גידול של כעשרים אחוזים מ-36% בשנת 2007 ל-55% בשנת 2008. "נתון זה מוכיח כי ההזנחה השלטונית מייצרת פה דור שלם של בעלי עסקים עניים שעבודתם אינה מפרנסת אותם ואשר אינם מצליחים לכלכל את ילדיהם – מצב שאינו ראוי במדינה הקוראת לעצמה מדינת רווח מודרנית", מתריע טלמון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully