וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסרדישי: תושב חוזר שרוצה להאריך פטור ממס על הכנסותיו בחו"ל - יחויב בדיווח עליהן

הילה רז

2.11.2009 / 19:48

מנהל רשות המסים: "אני שואף לכך שוועדות הערר על מס שבח ייהפכו לשווי מעמד לשופט מחוזי"



"אנו שוקלים לחייב את העולים החדשים שנהנים מהפטור ממסים, ויבקשו להאריך את שנות הפטור מעבר לעשר שנים, במינימום של דיווח על ההכנסות הפטורות, כדי שיהנו לאחר מכן מהמשך הפטור ממס". כך אמר הערב מנהל רשות המסים יהודה נסרדישי בכנס בלשכת עורכי הדין בתל אביב. נסרדישי ציין כי כדי להאריך את הפטור לאחר עשר שנים תקבע רשות המסים כללים וקריטריונים ותגדיר כמה שנות פטור נוספות תוענקנה לאדם לאחר בדיקה של סכום ההשקעה שלו בארץ, השקעה בפריפריה, כמה עובדים העסיק כאן, אילו רכישות ביצעו וכו'.



תיקון החוק אליו התייחס נסרדישי נכנס לתוקף לפני כשנה, והוא פוטר ישראלים שחוזרים לישראל אחרי לפחות חמש שנות מגורים בחו"ל - הן מתשלום מס על הכנסות ורווחי ההון שלהם בחו"ל והן מחובת דיווח על עסקיהם והכנסותיהם למשך עשר שנים. בחוק ההסדרים שעבר לפני כארבעה חודשים עם תקציב 2009-2010 נקבע כי שר האוצר יהיה רשאי להוציא תקנות, לפיהן תקופת הפטור ממס לעולים חדשים ולתושבים חוזרים, שעומדת על עשר שנים, תוארך על בסיס תקנות שייקבעו. בעקבות תיקון החוק שבו לישראל מפיק העל ארנון מילצ'ן, וכן סמי עופר ובנו אייל.



לדברי נסרדישי "תקפו אותנו שאנחנו מקדמים רק עשירים, אבל אנחנו מקדמים את כולם. למדינת ישראל החקיקה לא עלתה אגורה. האנשים האלו לא היו באים לישראל, ובעקבות התיקון הם באים, קונים דירה, משקיעים, חיים, צורכים. שר האוצר שאל אותי כמה תיקון החוק יעלה, אמרתי לו אפס. הוא אמר לי רוץ עם זה".



נסרדישי הבהיר כי תקנות לפי תיקון הפקודה נמצאות עכשיו בעבודת ניסוח, ומטרתן היא ליצור מתאם בין שנות המגורים של העולה החדש בישראל לבין המשך הפטור שלו מתשלום על הכנסותיו בחו"ל.
בעניין ועדות הערר על מס שבח הפועלות כיום ברשות המסים, מסר נסרדישי כי רשות המסים גיבשה תזכיר חוק שבכוונתה לקדם ב-2010.



לדבריו "אני שואף כי תזכיר החוק יהפוך את ועדות הערר על מס שבח והמכהנים בהן ככאלו השווים במעמדם לשופט בית משפט מחוזי. כיום רוב הערעורים עליהן מגיעים ממילא לבית המשפט העליון. דינן של ועדות הערר יהיה כדן שופט יחיד במחוזי. אנחנו חושבים שנכון וצודק שתהיה שם שקיפות".



נסרדישי סיפר כי יחסיו עם שר המשפטים פרופ' יעקב נאמן, מומחה בדיני מסים, פתוחים וחמים למדי. "אני אומר לו שצריך להוסיף שופטים לבתי משפט המתמחים במסים, יש לי תיקים הנמשכים בבימ"ש 7-8 שנים. צריך להוסיף שופטים או לקחת שופטים בדימוס, שהם מלאי חוכמה ודעה, כדי שייקחו חלק בועדות הערר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully