וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "ניכרים סימני התייצבות ושיפור בכלכלה; ארה"ב צריכה לצמצם את החוב"

סוכנויות הידיעות

2.11.2009 / 20:45

"שוק התעסוקה ימשיך לאבד משרות בשבועות ובחודשים הבאים", אמר נשיא ארה"ב



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום כי כלכלת ארה"ב הצליחה לסגת מסף תהום, וכי ניכרים סימני התייצבות ושיפור בכלכלה הגדולה בעולם. עם זאת, הוסיף אובמה כי הממשל חייב לנקוט בצעדים כדי לתמוך בשוק התעסוקה ולצמצם את החוב הלאומי.



"הצלחנו להסיג את הכלכלה מסף תהום, ובשבוע שעבר זכינו לחדשות טובות כאשר הכלכלה שלנו חזרה לצמוח בראשונה זה למעלה משנה", אמר אובמה בפגישה שקיים היום בבית הלבן עם מועצת היועצים להתאוששות כלכלית שבראשה עומד יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, פול וולקר. "כל זה הוא חדשות טובות ואנו שבעי רצון מכך שהצעדים שבהם נקטנו במהירות כדי למנוע מצב הרסני של הכלכלה, ואנו מתחילים לראות התייצבות, ולמעשה גם שיפור מסוים", הוסיף.



"אנחנו עדיין לא במקום שבו אנחנו צריכים להיות", המשיך אובמה, אשר ציין כי "הממשל מתכוון לפעול ברצינות לצמצום רמת החוב". עוד אמר כי "אין שום סיבה שלא נוכל לא רק ליצור מקומות עבודה נוספים, אלא גם ליצור את הצמיחה הכלכלית המתמשכת לה כולם מקווים". עם זאת, הוסיף: "אנו צופים אובדן משרות נוסף בשבועות ובחודשים הבאים".



שוק התעסוקה ארה"ב איבד יותר מ-7 מיליון משרות מאז כניסת כלכלת ארה"ב למיתון בדצמבר 2007. שיעור האבטלה בארה"ב עלה בחודש שעבר לרמה של 9.8%, למרות חבילת תמריצים כלכלית בסך 787 מיליארד דולר שאישר הממשל בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully