וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירקטוריון דיסקונט דן הבוקר בהדחת היו"ר

עומר רבין

3.11.2009 / 9:10

חברי דירקטוריון הבנק התכנסו הבוקר לשמוע סקירה על כוונת בעלי השליטה להביא להדחתו של היו"ר שלמה זהר - אשר הודיע מצידו על הכוונה להישאר בתפקיד עד תום חוזהו בסוף השנה הבאה

יח"צ - חד פעמי

צילום: עוז מירון, עריכה: ענת ברק, קריינות: עומר רבין

ישיבת הדירקטוריון של בנק דיסקונט בראשות היו"ר שלמה זהר הסתיימה לפני דקות אחדות בתל אביב. חברי הדירקטוריון הופיעו לישיבה שנקבעה לשעה 7:30 בבוקר תחת גשם כבד ושמעו במשך יותר משעה סקירה מפורטת של האירועים בסוף השבוע הנוגעים להצהרות הבעלים מקבוצת ברונפמן-שראן על כוונתם להדיח את היו"ר מתפקידו.

על פי דיווח גורמים בבנק, עדכן זהר את הנוכחים כי אין בכוונתו להיענות לבקשה להתפטר והוא אמור להמשיך בתפקידו עד למועד סיום חוזהו בסוף שנת 2010. אותו הגורם עדכן כי על אף ההצהרה של זהר על התנגדותו להתפטר מהתפקיד כפי שהתבקש - לא הועלתה הדחתו להצבעה בפני חברי הדירקטוריון. אישור ההדחה בדירקטוריון הוא צעד מתבקש בדרך להחלפתו של שלמה זהר, והיא טעונה גם אישור של האסיפה הכללית של בעלי המניות של דיסקונט. משפחת ברונפמן טרם הודיעה כיצד תנהג באם יסרב זהר לעזוב את כס היו"ר.

אמש פורסם כי במשרד האוצר מתנגדים לכוונה להדיח את שלמה זהר מתפקידו, התנגדות אשר לה חשיבות מיוחדת לאור העובדה כי המדינה עודנה מחזיקה בכ-25% ממניות הבנק. גם בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל הכחישו אמש כי עודכנו בדבר ההדחה הצפויה.

הידיעה אודות כוונת בעלי השליטה להביא לפרישתו של שלמה זהר הפתיעה מאוד במוצ"ש את בכירי מערכת הבנקאות וגם את אנשי הנהלת דיסקונט עצמם, בעיקר לאור התוצאות החיוביות שרשם הבנק על רקע המשבר הכלכלי וכן הקירבה הרבה שנודעה בין מת'יו ברונפמן לשלמה זהר על רקע עסקיהם בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully