וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק: התעשייה צריכה לייצר ערך משמעותי בחברות ולא רק אקזיטים

פז וייסמן

3.11.2009 / 13:17

מנקובסקי: ב-15 שנה האחרונות נוצרו רק 4 חברות ישראליות גדולות אשר מחזור המכירות שלהן מעל 150 מ' ד'



"לאורך שנים הפכה תעשיית ההיי-טק בישראל לקטר המוביל את הכלכלה, על מנת להמשיך את הכיוון הזה אנו נדרשים לשינוי מיקוד בתעשייה - לעבור ליצירת ערך משמעותי בחברות ולא רק ליצירת אקזיטים. ללא שינוי זה, תעשיית ההיי-טק תהפוך לחלק בלתי משמעותי בכלכלת ישראל בתוך מספר לא רב של שנים" - כך אמר היום אהרון מנקובסקי, יו"ר איגוד תעשיית ההיי-טק.



כדוגמא הציג מנקובסקי נתונים המראים כי ב-15 שנה האחרונות נוצרו רק 4 חברות ישראליות גדולות אשר מחזור המכירות שלהן מעל 150 מיליון דולר, לעומת 24 חברות כאלו שהוקמו ב-15 השנה שקדמו לכך.



לדברי מנקובסקי, המעבר לאסטרטגיה המתמקדת ביצירת ערך תתרום לכלל הגורמים המרכיבים את התעשייה, בין היתר ביצירת מקומות תעסוקה רבים ולאורך זמן, הגדלת החזרי הקרנות באופן ניכר, הבטחת קיומה של מערכת כלכלית תומכת לתעשיית ההיי-טק ותרומה לישראל ברמת המאקרו.



בנוסף מסר מנקובסקי כי איגוד תעשיות הון סיכון משנה את פרופיל פעילותו, והופך לארגון חברים הכולל גופים נוספים המקיפים את כלל האקו-סיסטם של תעשיית ההיי-טק. המהלך מגיע במטרה לקדם את תעשיית ההיי-טק הישראלית, שעד כה התמקדה בלהביא חברות קטנות לאקזיט, לכיוון של חברות גדולות המייצרות ערך למדינה, ובין היתר גם כסף לעצמן. במסגרת המהלך ישונה שמו של איגוד קרנות הון סיכון לאיגוד תעשיית היי-טק ויהיה פתוח לכלל הגורמים הקשורים בתעשייה ובהם חברות, יזמים, משקיעים, גופי מחקר, אוניברסיטאות וגורמי ממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully