וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלי השיאצו יצאו בגשם למחאה ברחובות

עומר רבין

3.11.2009 / 13:30

עשרות המטפלאים במרפאות כללית רפואה משלימה יצאו היום לצעדת מחאה חורפית ברחובות ת"א: "ההנהלה מתעלמת מאיתנו ומזכויותינו". ההנהלה: "ביהמ"ש קבע כי איננו מחוייבים לדבר עם הארגון עד שיוסדר מעמדו"

עוז מרון

צילום: עוז מירון, עריכה: גדי וינסטוק

נמשך סכסוך העבודה במרפאות כללית רפואה משלימה: עשרות המטפלים במרפאות החברה יצאו הבוקר (שלישי) לתהלוכת מחאה ברחובות תל אביב לאור מה שהם מכנים "ההתעלמות הנמשכת" של ההנהלה מדרישותיהם ומזכויותיהם הסוציאליות. "אנחנו מועסקים משך שנים בקופה אבל מתייחסים אלינו כעובדי קבלן", אמרו כמה מהמטפלים לוואלה! עסקים והוסיפו: "לא יכול להיות שמטפלים לא יודעים כמה כסף ירוויחו בסוף החופש, שלא יקבלו את הזכויות הבסיסיות שנגזרות מיחסי עובד-מעביד או יכריחו אותם לספוג מכיסם את ההשלכות של מבצעי מכירות שמארגנת החברה".

בית המשפט דן אמש בסכסוך העבודה בחברה אשר החל כבר לפני שישה שבועות ובמסגרתו משובשת הפעילות ב-50 המרפאות לרפואה משלימה של הכללית ברחבי הארץ. ביהמ"ש קיבל את בקשת העובדים והוציא צווים זמניים להגנה על זכויותיהם של העובדים. בין היתר גיבה בית המשפט את זכותם של העובדים לשבות ואסר על ההנהלה לגייס עובדים זמניים במקום אלה השובתים. כמו כן אושר לעובדים השובתים לקיים פעילויות מחאה במרפאות ובלבד שאין הם מפריעים באופן בלתי-סביר לפעילותם של המטפלים שבוחרים שלא להצטרף לשביתה.

בית המשפט בחר גם לדחות את בקשת ההנהלה לדחות את הליך ההידברות בין הצדדים ולהורות על הפסקת צעדי המחאה בטענה כי ארגון "כוח לעובדים" אינו ארגון יציג במוסד. עם זאת, קבע בית המשפט כי ההנהלה אינה מחוייבת להידבר עם העובדים באמצעות הארגון עד אשר יוסדר מעמדו החוקי - וזאת מאחר ועל פי הנתונים שהוגשו לבית המשפט רק 15% מעובדי כללית רפואה משלימה התאגדו במסגרת הארגון ולא כשלישי כמתחייב בחוק.

הליך המו"מ בין ההנהלה לעובדים צפוי להימשך גם השבוע בתקווה לפריצת דרך בתום 6 שבועות של פעילויות מחאה ושיבוש הפעילות במרפאות ש.ל.ה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully