וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות חתכה ב-5 דרגות את דירוג האג"ח של סקורפיו נדל"ן בעקבות המגעים להסדר חוב עם מחזיקי אג"ח א'

מיכאל רוכוורגר

3.11.2009 / 14:30

מעלות: "השפעות המשבר יצרו עיכוב בהשלמת הפרויקטים המתוכננים ומכירתם וירידה מהותית בשווי הפרויקטים"



מספר ימים לאחר שהודיעה חברת סקורפיו נדל"ן, שבשליטת בני שטיינמץ, כי היא בוחנת אפשרות להגיע להסדר חוב עם מחזיקי אג"ח א' של החברה, חתכה הבוקר חברת הדירוג מעלות s&p את דירוג אג"ח מסדרה א' של סקורפיו ב-5 דרגות מרמה של b לרמה של cc עם תחזית דירוג שלילית - כלומר תיתכן בקרוב הורדת דירוג נוספת.



"הורדת הדירוג נובעת מהודעת החברה מ-1 בנובמבר 2009 בדבר כוונתה להתחיל בהליך של משא ומתן מול בעלי האג"ח, לצורך הגעה להסדר בדבר פריסת תשלומי הקרן והריבית. הודעת החברה מגיעה בשל השפעת התמשכות המשבר העולמי על פעילות ייזום הנדל"ן של החברה. פעילות זו, בעיקר במדינות מתפתחות במזרח ומרכז אירופה, באה לידי ביטוי בקשיי נזילות ויכולת החזר החוב", כותבים האנליסטים של מעלות אלעד רגב ועמרי שטרן. עוד הוסיפו האנליסטים כי: "השפעות המשבר יצרו עיכוב בהשלמת הפרויקטים המתוכננים ומכירתם, ירידה מהותית בשווי הפרויקטים, קושי במכירת קרקעות והפרה של ההתניה של בנק הפועלים".



הגופים המוסדיים הגדולים שמחזיקים באג"ח א' של סקורפיו בהיקף של כ-516 מיליון שקל הנם מנורה מבטחים, מגדל, כלל, פסגות והראל. נציגים של הגופים הללו, מלבד הראל, יהיו בנציגות שהוקמה ותנהל את המגעים מול החברה.



לפי המתווה הראשוני שהציעה סקורפיו למוסדיים בפגישות לא פורמליות, שטיינמץ יזרים נכסים שבבעלות חברות הפרטיות שלו אל תוך סקורפיו כדי לחזק את ההון העצמי של החברה ולשפר יחסים פיננסיים. זאת, במסגרת ההלוואה של 100 מיליון דולר לבנק הפועלים. תמורת הדחייה בתשלומים צפויים בעלי האג"ח לקבל מניות בחברה וכן יחוזקו הביטחונות ויתכן כי תועלה הריבית בגין האג"ח העומדת כיום ברמה של 6.25% לשנה. סקורפיו שכרה את שירותיו של עו"ד רם כספי שינהל יחד עם עו"ד פיני רובין את המגעים לגבי ההגעה להסדר מול מחזיקי האג"ח ובנק הפועלים.



סקורפיו חייבת להחזיר לבעלי האג"ח והבנקים כ-1 מיליארד שקל. אג"ח מסדרה א' של סקורפיו נסחרות בתשואה לפדיון של 64% המשקפות חשש אמיתי של המשקיעים כי החברה לא תעמוד במלוא התחייבויותיה לנושים השונים.



במעלות מנסים להצטדק כי לא פספסו את ההסתבכות של סקורפיו בשווקי הנדל"ן במזרח אירופה וכי כבר ביוני האחרון הורידו את דירוג האג"ח של החברה לרמה b בשל החששות לגבי נזילותה ויכולתה של החברה לעמוד בפירעון התחייבויותיה בזמן.



כעת כותבים במעלות כי יכולתה של סקורפיו נדל"ן לעמוד בהתחייבויותיה לבעלי האג"ח מושפעת מהצלחת החברה לממש נכסים וקרקעות בשווקי הפעילות שלה. למרות תהליך התאוששות מסוימת



במעלות עדיין רואים קושי רב במימוש הנכסים וקרקעות במזרח ומרכז אירופה. ועוד מסבירים כי תחזית הדירוג השלילית שניתנה לסקורפיו, משקפת את ההערכות כי - כשיתגבש הסדר החוב בחברה, הוא יכלול לפי המתודולוגיה של מעלות s&p מאפיינים של חדלות פירעון.



"במידה וייחתם הסדר חוב אשר במסגרתו יידחו תשלומי הקרן או הריבית של האג"ח בתקופה הקרובה בתקופה הקרובה או אם ההסדר יכלול ויתור של המשקיעים על חלק מערכן הנקוב של האג"ח דירוג האג"ח יירד לרמה של d (חדלות פירעון).



לסיום מציינים במעלות כי במידה תצליח לממש נכסים או למצוא פתרון מימוני אחר בכדי לעמוד בתשלום האג"ח בינואר הקרוב, ייבחן דירוג האג"ח של החברה מחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully