וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעול בקניון הדיגיטלי

יריב לבסקי

3.11.2009 / 16:55

עולם האינטרנט הוא כמו קניון ענק בעיר מגוריכם בו השכירות היא חינם, או במחיר נמוך להפליא, אין מגבלת מקום וכל הלקוחות מגיעים אליו ■ אם אתם לא שם אתם עלולים להחמיץ את הרכבת ולהשאיר למתחרים את הלקוחות בשוק ■ בעלי עסק קטן שחושבים בגדול חייבים להיות



חברת pink cake box מניו ג'רסי היא עסק להכנת עוגות ועוגיות לארועים (ימי הולדת, מסיבות וחתונות). בחברה עובדים כ 10 עובדים אך יש להם אתר אינטרנט מלא מידע ומעודכן- www.pinkcakebox.com, בלוג- blog.pinkcakebox.com ואפילו חשבון פעיל מאוד בטוויטר- twitter.com/pinkcakebox עם למעלה מ 1600 עוקבים (followers).



"כרגע סיימתי להכין את אחת העוגות הכי מאתגרות שהכנתי, והיא מסתובבת!" רשמה ann heap, הבעלים של pink cake box בטוויטר, שם קיבלו את המסר כל העוקבים שלה והופנו אל הבלוג שלה כדי לראות את צילום עוגת הבר מצווה המפוארת שסיימה להכין לאחד מלקוחותיה.



גאונות בשיווק? אולי, אבל בעיקר הבנה של הצרכים והמקומות בהם נמצא הצרכן החדש, אשר מאפשרת לעסק לשלוט בכל סוגי המדיה החדשה. אגב, בחיפוש אחר האתר גיליתי גם שהם מפרסמים במנועי חיפוש את כתובת האתר - ולא ממש הופתעתי.



"הקניון" הדיגיטלי



אם אתם בעלי עסק קטן שחושבים בגדול, אתם חייבים להיות פעילים במדיה הדיגיטלית החדשה- שם נמצאים הצרכנים. דמיינו שפותחים קניון ענק בעיר מגוריכם וחלק מהמתחרים נוהרים לשם. השכירות היא חינם, או במחיר נמוך להפליא, אין מגבלת מקום וכל הלקוחות נמצאים שם. הקניון הזה הוא עולם הדיגיטל וכל מה שקורה כרגע באינטרנט. אם אתם לא שם אתם עלולים להחמיץ את הרכבת ולהשאיר למתחרים את הלקוחות בשוק. אבל אם תנקטו בכמה פעולות, אתם יכולים להגדיל משמעותית את מחזור העסקים שלכם!



הנחת התשתית: הפעולות הבסיסיות שמומלץ לבצע בתהליך הכניסה לעולם הדיגיטל



1. הקמת אתר אינטרנט – אם כבר יש לכם אתר, תעברו לנקודה הבאה. אם עדיין אין לעסק שלכם אתר אינטרנט אז כדאי לעצור כאן. מצאו ספק שיבנה לכם אתר אינטרנט בסיסי ורק אז תמשיכו הלאה בשלבים. אתר האינטרנט הוא הנוכחות של העסק שלכם ברשת, הוא מאפשר את הימצאות העסק בעשרות מיליוני חיפושים תחת הקטגוריה של העסק והוא כרטיס הביקור הזמין ביותר שיש.



2. הקמת בלוג – להבדיל מאתר אינטרנט, אותו צריך להקים פעם אחת, את הבלוג צריך לתחזק ולעדכן מדי כמה ימים. אם זה נשמע כמו מחויבות שיהיה לכם קשה לעמוד בה, קחו בחשבון שעדכונים יהיו הסיבה היחידה שבזכותה הצרכנים ייכנסו שוב לבלוג.



הקמת בלוג היא מאוד קלה. אני ממליץ להשתמש ב-blogspot בכתובת- www.blogspot.com או ב-wordpress בכתובת- wordpress.org. לבלוג ניתן לעלות קטעי וידאו, תמונות, ליצור ולנהל רשימת מאמרים ולאפשר ללקוחות להיות מנויים על מה שאתם כותבים, באופן קבוע. אם 2 האפשרויות האלה קצת מסובכות, יש אפשרות יותר קלה- posterous www.posterous.com - אתר שמאפשר להקים בלוג בתוך פחות מ-60 שניות. כל מה שצריך לעשות זה לשלוח מייל אל post@posterous.com ואתם מקבלים חשבון. מאותו רגע כל מייל שאתם שולחים אל החשבון הזה יעלה ידיעה אל הבלוג שלכם. מעכשיו אין כבר שום תירוץ – יש לכם את כל הכלים להקים בלוג (מידע נוסף על השיטה ב-/http://posterous.com/faq).



3. קידום האתר והבלוג במנועי חיפוש – רוב חיפוש המידע באינטרנט מתחיל במנועי חיפוש ובעיקר ב-google ששולט על נתח החיפוש הגדול ביותר. זה המקום שבו הלקוחות העתידיים שלכם (הם כמובן עדיין אינם יודע שירכשו מכם מוצר או שרות, אבל אתם כן) מתחילים את המסע הקצר שלהם ברחבי האינטרנט עד שימצאו את מבוקשם.



שתי שיטות שמאפשרות לקדם את האתר/בלוג של העסק כדי שיופיע במנועי חיפוש:



השיטה האחת- search engine optimization - seo מיועדת להצליח להביא את אתר העסק למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש על ידי בניית האתר בצורה מסוימת ושימוש במלים נכונות, כך שהאלגוריתם של מנוע החיפוש ימצא וידרג אותו לפני המתחרים שלכם. נשמע מסובך? לא כל כך, בשביל זה יש חברות שיעשו זאת עבורכם. תקלידו את המילה seo ותמצאו מי יעשה את זה בשבילכם.



השיטה השנייה מסובכת פחות ומביאה לתוצאות לא פחות טובות – פרסום. בכל פעם שמישהו מחפש תוצאה במנוע חיפוש יש שטח פרסומי שמציע לו אפשרויות הקשורות לחיפוש אותו ביצע. אם כרגע רשמתי את המילה 'אופניים' אז חלק מתוצאות החיפוש יביא אותי אל חנויות ואל כתבות העוסקות בנושא. כל הקישורים הממומנים (כלומר– פרסום) הם של עסקים שמציעים שרותים לרוכבי אופניים.



זה מאוד פשוט לפרסם את האתר של העסק, ומה שעוד יותר חשוב הוא שהתשלום הינו רק בעבור ההקלקות – כלומר מי שאכן נכנס אל האתר של העסק בפועל. למעשה, האינטרנט הוא המדיה היחידה בה ההוצאה הפרסומית של העסק היא בעבור תוצאות (כניסה לאתר) ולא רק חשיפות. תרשמו בכל מנוע חיפוש את הביטוי "פרסום האתר שלי" ותקבלו את הדרך לעשות זאת ישירות מול מנועי החיפוש העיקריים.



4. הקמת חשבון בטוויטר – זה אולי נשמע קצת עתידני ושייך לעולם של חברות הענק, אבל יותר ויותר עסקים קטנים משתמשים בטוויטר ככלי לעדכן את לקוחותיהם במידע רלוונטי. פתיחת חשבון בטוויטר www.twitter.com/signup היא מאוד קלה ולוקחת כשתי דקות שבעקבותיהם תוכלו להתחיל לרשום עדכונים של עד 140 תווים לכל מי שעוקב אחריכם. מה אפשר להספיק ב-140 תווים? הרבה! בתור התחלה, תוכלו להשתמש במדיה הזו כטיזר לכניסה לבלוג של העסק. בכל פעם תרשמו כמה מלים בטוויטר ואת הקישור למאמר/עדכון חדש בבלוג. כל מי שעוקב אחריכם מקבל את העדכונים האלה. תוכלו להפיץ לחברים וקהל לקוחותיכם את כתובת חשבון הטוויטר כדי שיתחילו לעקוב אחריכם ולהתעדכן.



חשוב מאוד להניח נכון את התשתית הדיגיטלית - עיצוב האתר, המסרים בבלוג וטוויטים שתרשמו הם מהלכי השיווק שלכם. עליכם לבנות אותם נכון כבר בהתחלה. אני מציע שתשתמשו קצת בכל הכלים שהזכרתי וגם שתקראו עוד מידע. כך תוכלו ללמוד איך עובד עולם הדיגיטל ותוכלו להיחשף לדוגמאות נוספות של עסקים קטנים, שנמצאים בשלבים הראשונים שלהם בעולם זה.



לסיום דוגמא נוספת לעסק קטן שחושב גדול



naked pizza (באתר - http://nakedpizza.biz) היא חברה שמייצרת ומוכרת פיצה – הפיצה שלהם אורגנית והדגש שם הוא על טריות ובריאות. החברה נכנסה לעולם הדיגיטל. היא פתחה חשבון בטוויטר http://twitter.com/nakedpizza שבו היא מציעה למי שעוקב אחריה לקבל קופון עם מבצעים והנחות. כאשר החברה קונה פרסום של שלט חוצות היא מפרסמת את חשבון הטוויטר שלה ולא את מספר הטלפון שלה – וזה מהפכני. במקום שהלקוח יתקשר פעם אחת ויזמין פיצה, החברה מעדיפה שהוא יעקוב אחריה באופן שוטף בטוויטר. ואכן, יש להם נכון להיום כ 6,500 עוקבים בטוויטר.



רוצים לדעת את הסוף של הסיפור? קונצרן המזון kraft השקיע לפני כחודש בחברה. אני מאמין שזה בעיקר בזכות מחזור המכירות שהמודל העסקי הייחודי הצליח לייצר (מודל זכיינות עם דגש על מחויבות לאיכות וטריות) – אבל אין לי ספק שהתפיסה השיווקית החדשנית של החברה עזרה לא מעט. אכן, מגוון האפשרויות הקיימות באינטרנט מאפשרות גם לעסק קטן – להתנהג כמו עסק גדול.



הכותב הוא מנהל שיווק באחת מחברות התקשורת הגדולות בישראל. כותב בלוג בנושא טכנולוגיה ושיווק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully