וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת יוצא לשימוע נוסף בעניין רפורמת מפעיל הסלולר הוירטואלי שמטרתה להכניס שחקן נוסף לשוק

אמיר טייג

3.11.2009 / 21:53

מדובר בשימוע שני לאחר שהרפורמה מתעכבת מעל שלוש שנים; משרד התקשורת: ב-2010יפורסמו רישיונות MVNO



שר התקשורת משה כחלון החליט לצאת בשימוע נוסף לרפורמת המפעילים הוירטואליים. משרד התקשורת הודיע כי הוא יוצא בשימוע שני במספר, בעניין התנאים לכניסתם של מפעילים וירטואליים (mvno) לשוק הסלולרי. מדובר ברפורמה תחרותית חשובה אשר מתעכבת על שולחנו של שר התקשורת מעל שלוש שנים. במשרד מעריכים כי שימוע זה יארך חודש בלבד, כך שבתחילת 2010 יהיו על המדף רישיונות למפעילים אשר עשויים להגביר את התחרות בשוק הסלולר.



מפעיל וירטואלי הוא ספק פועל על גבי הרשת הסלולרית הקיימת של אחת משלושת החברות הסלולריות הנוכחיות, ואינו בעל תשתית ותדר משל עצמו. הספק אמור לרכוש דקות זמן אוויר בהיקף גדול מהמפעילות הקיימות ובכך למעשה להוות שחקן נוסף בשוק הסלולרי. מהלך זה צפוי להוריד את המחיר הסופי לצרכנים.



יש לציין כי משרד התקשורת חויב על פי החלטה של ועדת הכלכלה לפרסם תקנות בנוגע לרישיונות mvnoבתחילת אוקטובר הנוכחי. החלטת המשרד לצאת לשימוע נוסף, הוא שוב דחיית ההחלטה בנושא.

בהודעת המשרד נכתב כי "המשרד החליט להקל על חברות חדשות לפעול כמפעילים וירטואליים, וזאת על ידי מניעת כניסתן לתחום של החברות הסלולריות הקיימות, ושוקל את הגבלת כניסתן של חברות הקשורות בהן". המשמעות היא שרשת הקמעונאית שופרסל, מקבוצת אי.די.בי, לא תוכל להציע שירותי סלולר אשר יתחרו בחברה האחות סלקום.



במקביל קבע המשרד תנאים בהם תוכל חברה קשורה לחברה סלולרית לבקש רישיון mvno. המשרד קבע כי חברת תקשורת שאינה פעילה בתחום הסלולר, תוכל לבקש רישיון mvno גם אם היא קשורה לחברה סלולרית. המשמעות היא שחברה כמו נטוויז'ן, שהיא חברה אחות של סלקום, תוכל לבקש רישיון למפעיל וירטואלי בתנאי שתוכיח כי אי מתן רישיון mvno לחברה פוגע פגיעה משמעותית ביכולתה להתחרות בתחום עיסוקה וכן בתחרות באותו התחום.



במשרד מציינים כי המשמעות של התניה זו היא שמשרד התקשורת לא יאפשר לחברות הקשורות לחברות הסלולר הקיימות לפעול בתחום אלא במקרים חריגים בלבד. יש לציין כי בשימוע הראשון המשרד אפשר לחברה הקשורה לחברת סלולר לקבל רישיון, ובלבד שתתארח על גבי תשתית חברת הסלולר הקשורה אליה. על פי השימוע הנוכחי, חברה הקשורה לחברת סלולר לא תוכל לקבל רישיון mvno אלא בתנאים המגבילים. עוד מציינים כי "מהלך זה עשוי להגביר את הוודאות וסיכויי ההצלחה של מפעילי mvno עצמאיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully