וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המכוניות האמריקאי מתאושש: מכירות המכוניות בארה"ב הסתכמו ביותר מ-10 מיליון יחידות

סוכנויות הידיעות

3.11.2009 / 22:44

עליות במכירות נרשמו כמעט בקרב כל היצרניות הגדולות; יונדאי דיווחה על זינוק של 48.9% במכירות



יצרניות המכוניות דיווחו על גידול במכירותיהן בארה"ב באוקטובר, וסך המכירות בחודש עלה על 10 מיליון יחידות, בקצב שנתי. מדובר בפעם הראשונה השנה שהמכירות עלו לרמה זאת ללא סיוע של תוכנית "מזומן תמורת גרוטאות". לעומת ספטמבר נרשמה עלייה של 13% במכירות המכוניות בארה"ב.



פורד האמריקאית דיווחה על גידול של 3.1% במכירותיה, עלייה חודשית שלישית מבין ארבעת החודשים האחרונים, הודות לגידול במכירות המכוניות יעילות הדלק שלה, כמו פורד פיוז'ן. לעומת ספטמבר נרשם זינוק של 21% במכירות כלי הרכב בפורד.



gm, יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב שנזקקה להצלת הממשל האמריקאי בשנה האחרונה, דיווחה על עלייה של 4.1% במכירותיה – עלייה חודשית ראשונה זה שנתיים. יונדאי הדרום קוריאנית, והחברה הבת קאיה, דיווחו על העליות החדות ביותר: 48.9% ו-45.3% בהתאמה. סובארו דיווחה על זינוק של 41% במכירותיה בהובלת דגמי פורסטר ואאוטבק. ניסאן היפנית דיווחה על גידול של 5.6% במכירותיה



עם זאת, לא עבור כולן היה אוקטובר חודש של חדשות טובות. טויוטה היפנית, יצרנית המכוניות הגדולה בעולם, דיווחה על עלייה קטנה של פחות מ-1%. מכירות יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית ב.מ.וו צנחו ב-19.1% על רקע המשבר. קרייזלר, יצרנית המכוניות האמריקאית שיצאה השנה מפשיטת רגל זריזה שביצע הממשל האמריקאי, דיווחה על צניחה של 30% במכירותיה. הונדה דיווחה על ירידה קלה של 0.4% במכירותיה.



בספטמבר נרשמה ירידה של 23% במכירות, לאחר שתכנית "מזומן תמורת גרוטאות" שנועדה לעודד את מכירות המכוניות בארה"ב, הגיעה לסיומה. התכנית, שנמשכה מסוף יולי עד סוף אוגוסט, תרמה לעלייה חודשית ראשונה במכירות מאז 2007 באוגוסט, אך העלייה לא נמשכה בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully