וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק גייסה 800 מיליון שקל לפירעון חוב בנקאי

מאת מיכאל רוכוורגר

4.11.2009 / 7:04

החברה ביצעה הרחבה של סדרת אג"ח קיימת והנפיקה סדרה חדשה. האג"ח החדשות יישאו ריבית הגבוהה ב-4% מזו של אג"ח ממשלתיות



>> קבוצת דלק, שבשליטת יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד, השלימה שלשום את השלב הציבורי שבמהלכו גייסה כ-120 מיליון שקל נוספים באג"ח אמצעות הרחבת סדרה ט"ו והנפקת סדרה חדשה י"ח. בסך הכל במסגרת השלבים המוסדיים והציבוריים גייסה דלק כ-800 מיליון שקל, כאשר נרשמו בהם ביקושים של 1.4 מיליארד שקל. גיוס זה מצטרף לגיוסי אג"ח נוספים שביצעה החברה באחרונה.

במקור תיכננה דלק לגייס כ-300 מיליון שקל, ואולם לאחר שדורגה על ידי חברת מידרוג בדרגת a1 באופק יציב עד 800 מיליון שקל, הוחלט להגדיל את היקף הגיוס. מתוך היקף הגיוס כ-500 מיליון שקל גויסו באמצעות אג"ח מסדרה ט"ו העומדות לפירעון בשלושה תשלומים שנתיים שווים בשנים 2015-2017.



אג"ח אלה אינן צמודות למדד, הן בעלות מח"מ (משך חיים ממוצע) של 5.43 שנים, ונסחרות בתשואה לפדיון של 7.7%. הריבית שיישאו אג"ח ט"ו נקבעה במכרז הציבורי ברמה של 7.7%, המשקפת פרמיה של 3.65% לעומת אג"ח ממשלתיות בעלות מח"מ דומה.



אג"ח חדשות מסדרה י"ח צמודות מדד, בעלות מח"מ של 7.5 שנים ועומדות לפירעון בשישה תשלומים שנתיים שווים בשנים 2016-2017 וכן בשנים 2019-2022. הריבית שנקבעה במכרז הציבורי היא בשיעור של 6.1%, ומשקפת פרמיה של 4% לעומת אג"ח ממשלתיות בעלות מח"מ דומה. מטרת הגיוס נועדה לתשלום חובות בנקאיים ב-2010 וכן לשחרור בטחונות בחברות הבנות של דלק.



"הצלחת הגיוס היא הוכחה נוספת לאמון שרוכש שוק ההון לקבוצת דלק", אמר אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק. "בגיוס האחרון קבוצת דלק השלימה מהלך של החלפת שליש מהחוב מצמוד למדד לשקלי. כמו כן ראוי לציון המח"מ של סדרת י"ח (7.5 שנים), הנחשב לארוך מאוד בתקופה זו של המשק", הוסיף ברטפלד.



את ההנפקה מוביל קונסורטיום חתמים, הכולל את אקסלנס חיתום, לידר שוקי הון, מנורה חיתום, פועלים אי.בי.אי חיתום, לאומי ושות' וכלל פיננסים חיתום. התמורה בגין הגיוס צפויה לשמש את דלק לפירעון חוב בנקאי (לא כולל אשראי לזמן קצר מסוג און קולים) ואג"ח ב-2010 בחברה ובחברות המטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully