וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי זינוק של 680% בשמונה חודשים, מנכ"ל נובה אופטימי לגבי מניית החברה

מאת ניר צליק

4.11.2009 / 7:04

מניית נובה מכשירי מדידה זינקה מ-39 סנט ל-3.16 דולרים בתוך פחות משנה; למרות המשבר העולמי, המנכ"ל גבי זליגסון מאמין כי החברה תסיים את 2010 עם תוצאות דומות לאלה שהיו ב-2009



>> "הדברים נראים טוב מאוד גם לרבעון הבא. אנו צופים המשך מגמה חיובית בתעשייה ובתוצאות שלנו. המשקיעים מתחילים לזהות את הערך במניה שלנו, ולכן אנו רואים את הזינוק בשווי החברה" - כך אמר מנכ"ל נובה מכשירי מדידה, גבי זליגסון, עם פרסום דו"חות החברה לרבעון השלישי.



בשנה האחרונה ידעה מניית נובה תהומות ופסגות לרוב. בפברואר נגעה המניה בשפל, ומחירה הגיע ל-39 סנט בלבד. אלא שההתאוששות בענף השבבים והעלייה בהשקעות בציוד למפעלי השבבים נתנה את אותותיה בביצועי החברה ובקצב ההזמנות הגובר, מה שהוביל לזינוק של 682% במניה מאז השפל בפברואר. כיום נסחרת המניה במחיר של 3.16 דולרים, המשקף לחברה שווי של כ-61 מיליון דולר. נובה מייצרת מכונות מדידה המשולבות בתעשיית השבבים.

נובה סיכמה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 11.4 מיליון דולר, עלייה של 64% לעומת הרבעון הקודם, ועלייה של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, שבו הסתכמו ההכנסות ב-8.8 מיליון דולר. נתון בולט בדו"ח שפורסם אתמול הוא הרווח הגולמי, שהגיע ל-5.5 מיליון דולר, לעומת רווח גולמי של 2.2 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד ורווח גולמי של 2.8 מיליון דולר ברבעון הקודם. נובה הכפילה בתוך שנה את שולי הרווח הגולמי לרמה של 48%, לעומת שולי רווח גולמי של 24% ברבעון המקביל ושל 41% ברבעון הקודם.



על רקע העלייה בהכנסות, הצליחה החברה לחזור לרווח תפעולי של 1.5 מיליון דולר לעומת הפסד תפעולי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. נובה סיכמה את הרבעון ברווח הנקי של 1.7 מיליון דולר, בהשוואה להפסד נקי של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי תגמולי מניות, רשמה החברה ברבעון רווח של 1.8 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.



אינטימיות עם הלקוח



נובה, שהוקמה ב-93' על ידי ד"ר גיורא דישון וד"ר משה פינרוב, מפתחת מערכות מדידה משולבות ועצמאיות המיועדות ליצרני השבבים. מכשירי המדידה העצמאיים שאותם מוכרת החברה נהנים משולי רווח גבוהים יותר. מכשירי המדידה האחרים משולבים במכשירים של חברות כמו אפלייד מטיריאלס. המתחרות הגדולות של נובה הן kla טנקור, חברת ענק בעלת שווי שוק של 5.6 מיליארד דולר, וננומטריקס.



זליגסון הגיע לנובה ב-98' מחברת דיגיטל, שם היה אחד האחראים למעבר למסחר רציף בבורסה לניירות ערך בתל אביב. ב-2000 הקים זליגסון את פעילות נובה בארה"ב מול אפלייד מטיריאלס, בעלת הסכם oem (הסכם שיווק) המשמעותי ביותר עם נובה. ב-2005 עבר זליגסון לניהול הפעילות המסחרית וב-2006 לקח לידיו את הניהול השוטף של החברה.



כיצד השפיע המשבר על העסקים של נובה?



"מספר הלקוחות קטן כתוצאה מהקונסולידציה שהיתה בענף השבבים על רקע המשבר. אנחנו מגדילים כעת את השוק באמצעות הכנסת המוצרים לשווקים חדשים באמצעות הרחבה של מכונות קיימות אצל יצרני השבבים".



האם לא עדיף לנובה לאחד כוחות עם חברה נוספת?



"ללקוחות יש אינטרס מובהק לקיים חברות כמו נובה, כדי שתהיה להם אלטרנטיבה לחברות כמו אפלייד מטיריאלס. כשאתה חברה קטנה, אתה פחות שחצן ושומר על מובילות טכנולוגית. אם מישהו יראה את נובה וירצה לקנות, נשקול את הדברים".



האם המשבר הכלכלי הוביל ללחץ מחירים על מוצרי החברה?



"בכל מו"מ אנחנו רואים הבלחות של מתחרים שמורידים מחירים כדי לתפוס נתח שוק. האינטימיות שלנו עם הלקוח היא זו שמגינה עלינו".



בעבר היו אינטל וטושיבה לקוחות של נובה, האם יש סיכוי שהן יחזרו לעבוד אתכם?



"זכינו באחרונה בשני חוזים אסטרטגיים עם חברות ענק. אינטל וטושיבה הן בהחלט יעד כניסה בשבילנו. החברות הפסיקו לעבוד אתנו מכיוון שלא היינו מספיק מתקדמים מבחינה טכנולוגית. כרגע אנחנו עסוקים בניסיון לחדור שוב לטושיבה".



כיצד אתה רואה את המשך השנה של נובה?



"אנו יכולים לסיים את השנה לא רחוק מאיפה שהיינו בשנה שעברה - אז הסתכמו ההכנסות ב-40 מיליון דולר. למרות המשבר העולמי, אנו מצפים להכנסות דומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully