וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה תוכנית ההבראה של צים: מנורה תמכה והכריעה

מאת אתי אפללו

4.11.2009 / 7:04

רשת הביטחון שמעניקה החברה הפרטית של האחים עופר לצים תגדל - וזו של החברה לישראל תקטן. צים תפחית 150 מיליון דולר מדמי החכירה שהיא משלמת לחברות הפרטיות של האחים עופר - ותעביר אותם לחברה לישראל החל ב-2016, ללא ריבית



>> הסדר החוב של צים יוצא לדרך: אסיפת בעלי המניות של החברה לישראל אישרה אתמול את תוכנית ההבראה המתוקנת לחברה הבת צים, שכוללת גם הזרמה של 575 מיליון דולר לחברה.

תוכנית ההבראה אושרה לאחר שהוכנסו בה שני שינויים. על השינויים הוחלט אתמול במו"מ בין החברה לישראל לגופים המוסדיים.



השינוי הראשון נוגע לרשת הביטחון בסך 75 מיליון דולר שהחברה לישראל היתה אמורה להעניק לחברה הבת שלה, צים. הרשת (כספים שהחברה לישראל התחייבה להעביר לצים אם זו תיקלע לקשיים) תוקטן ל-50 מיליון דולר, אך רשת הביטחון שמעניקה לצים מילניום השקעות - חברה פרטית שבבעלות האחים עופר, השולטת בחברה לישראל - תגדל מ-25 ל-50 מיליון דולר.



השינוי השני נוגע להמחאת חוב (העברה של החוב) מחברות פרטיות שבבעלות האחים עופר אל החברה לישראל. לפי ההסכם, צים תפחית 35% מדמי החכירה שהיא משלמת לחברות שבבעלות האחים עופר. היקף ההפחתה הוא 150 מיליון דולר, וסכום זה נהפך לחוב נדחה - שייפרע החל ב-2016 ואילך, ללא ריבית. הבעלות על החוב תועבר מהחברות הפרטיות של האחים עופר לחברה לישראל. כלומר, לצים יהיה חוב נדחה של 150 מיליון דולר לחברה לישראל, שלא יישא ריבית.



"אני מודה לאחים עופר, בעלי החברה לישראל, על תרומתם לייצובה של צים ולהבראתה", אמר מנכ"ל החברה לישראל, ניר גלעד, במסיבת העיתונאים שכונסה לאחר סיום ישיבת בעלי המניות. "בעזרתם הצלחנו להוציא לפועל תוכנית הבראה מורכבת וחובקת עולם. שיפור בכלכלה העולמית יגרום גם לספקנים להודות שהמהלך היה הירואי ונכון".



גלעד אמר כי להערכתו ב-2011-2013 תהיה צים חברה אחרת לגמרי מזו שנכנסה להסדר. לדבריו, סיכויי השיפור בצים גבוהים ותלויים בהתאוששות מהמשבר העולמי. "אנו ממשיכים בתוכנית ההצטיידות", הוא הוסיף. "נמצב את החברה ונשקיע בה, ונתפוס את גל העליות בכלכלה העולמית כשאנו נמצאים בעמדה טובה. השנתיים הקשות שלפנינו מתומחרות בהסדר. הדבר הראשון שייעשה מחר הוא לשחרר אנחת רווחה, והשני - נעמיד את הסכומים שהתחייבנו אליהם כדי להפיג את החששות של הלקוחות והגופים השונים".



ניר התייחס למשא ומתן שנערך עם המוסדיים, ואמר כי ההסדר מוכיח בגרות של שוק ההון הישראלי. "המו"מ היה קשוח, לעתים אמוציונלי, אך נעשה בדרך הגונה וראויה, כאשר המוסדיים תמיד ראו לנגד עיניהם את המחיר האלטרנטיבי אם לא יהיה הסדר".



ההסכם הושג לאחר שמנורה הסירה את התנגדותה אליו עקב השינויים שהוכנסו בו. מנורה היא הגוף המוסדי הגדול ביותר שמחזיק במניות החברה לישראל ואינו מסווג כ"בעל עניין" בתוצאות ההצבעה. לפני כינוס ישיבת בעלי המניות שלח אתמול גלעד לפועלים סהר מכתב, שבו התייחס לדו"ח שפירסמה החברה והופץ לגופים המוסדיים. בדו"ח המליצה החברה לגופים המוסדיים להתנגד להסכם בין צים לבעלי המניות. במכתבו העלה גלעד ארבע טענות נגד הנימוקים להתנגדות להצבעה שהועלו בדו"ח.



"העתק הדו"ח התגלגל לידינו, מבלי שקיבלנו מכם עותק ממנו או התייחסות לפני פרסומו ואף לא לאחר פרסומו", כתב גלעד. "הגם שאין עליכם חובה למסור לנו את הדו"ח, נראה שהיה ראוי לאפשר לנו לעיין בו ולהעיר עליו הערות. אנו מכבדים את החלטתכם שלא לאפשר לנו לעיין בדו"ח, אבל איננו מוכנים להשלים עם דו"ח שיש בו טעויות מהותיות שעליו מסתמכים גופים מוסדיים רבים בהצבעה באסיפה של החברה לישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully