וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

HOT ביקשה מהממונה היתר להפיק ערוצים בעצמה

מאת אופיר בר-זהר ואיילה צורף

4.11.2009 / 7:04

כשהוקמה החברה נקבע כי תוכל להפיק רק את ערוצי 3 ו-4. ערוץ 8, שהוזמן להציג את התנגדותו, שכר את שירותיו של דרור שטרום



>> חברת הכבלים hot פנתה באחרונה לממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, בבקשה שיותר לה להפיק באופן עצמאי ערוצי טלוויזיה - דבר שנאסר עליה בכללים שנקבעו ב-2002.

עד כה זומנו להציג את עמדתם בנושא אנשי ערוץ 8 בלבד, שמתנגדים למהלך, ואף שכרו את עו"ד דרור שטרום, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים בתקופה שבה אוחדו חברות הכבלים ערוצי זהב, מת"ב ותבל ב-2002.



כשמוזגו חברות הכבלים נקבע כי החברה המאוחדת hot לא תוכל להיות גם ספקית תוכן והותר לה להפיק שני ערוצים בלבד - 3 ו-4. ההיגיון בהחלטה היה להגן על המפיקים העצמאיים מפני הכוח המונופולי שנוצר עם איחוד חברות הכבלים. לחברה המתחרה yes הוענקה הגנת ינוקא (הגנה על שחקן חדש), לכן לא הוטלה עליה מגבלה כזו והיא מפיקה את ערוץ yes דוקו בעצמה ולא על ידי מפיקי ערוצים עצמאיים. hot מחזיקה כיום בכשני שליש משוק הטלוויזיה הרב-ערוצית, בעוד נתחה של yes בשוק מסתכם בכשליש בלבד - כלומר על כל מנוי yes קיימים שני מנויים של hot.



זו אינה המהמורה הראשונה שהתגלעה ביחסים בין חברת הכבלים לנגה תקשורת, מפיקת ערוץ 8: באחרונה הודיעה hot על סיום העבודה עם איש הבידור גיא פינס, אשר תוכניתו הופקה על ידו ועל ידי אביב גלעדי שמפיק גם את ערוץ 8. נגה תקשורת מוחזקת על ידי חברת האחזקות rge השייכת לגלעדי, אודי רקנאטי ולן בלווטניק ונחשבת לכוח משמעותי בשוק הערוצים העצמאיים. ערוצים נוספים בבעלותה הם ערוצי ספורט 5, ערוץ הילדים וערוץ לוגי.



מ-hot נמסר בתגובה: "הגשנו לממונה על ההגבלים העסקיים בקשה עקרונית על מנת להשוות התנאים מול המתחרים". מערוץ 8 לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully