וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הריאליטי לא ישרוד כאן עוד הרבה שנים"

מאת אופיר בר-זהר

4.11.2009 / 7:04

עם השקעה ממוצעת של 200 אלף דולר לפרק, המפיק אסף גיל מקווה שהצופים יתמכרו לעונה החדשה של "רוקדים עם כוכבים" שעולה הערב - ולא יברחו ל"הישרדות" בערוץ המתחרה



>> "בתור מפיק התוכנית אני מרגיש כמו אוגדונר. זה לטפל ב-200 איש שיש להם 400 אגואים, ובטח עם הליהוק של העונה הנוכחית", אומר אסף גיל, בעלי חברת גיל הפקות שמפיק בעבור זכיינית ערוץ 2 רשת את העונה החמישית של "רוקדים עם כוכבים", שתעלה הערב לאוויר.



לדברי גיל, אחת החוויות המטלטלות ביותר שעוברים המתמודדים בתוכנית היא ההבנה כי אינם הכוכבים הבלעדיים: "אין פה תפקידים ראשיים ותפקידי משנה. חלק מהם מבינים רק בתוכנית הראשונה שיש עוד משתתפים עם אותן זכויות, שופטים, מנחים ולא הכל סביבם. חלק מהמשתתפים לוקחים את זה מאוד קשה".





התוכנית נושאת עמה אחריות כבדה מבחינת רשת. הזכיינית עוברת בשנה האחרונה תקופה קשה וצפויה להפסיד ב-2009 עשרות מיליוני שקלים, כאשר היא חוותה השנה כמה כישלונות צורבים בתחום התוכן וזקוקה להצלחה כלכלית ומורלית. גורם נוסף שמוסיף מתח להשקה הוא התחרות מול תוכנית הדגל של ערוץ 10 - "הישרדות" - שמשודרת גם היא בימי רביעי בערב.



"הציפיות של רשת הן שננצח את ?הישרדות', ולא בנקודות. הפוקוס שלי זה לא איך להכניס ל'הישרדות' אלא איך לעשות תוכנית טובה", אומר גיל. "אני חושב שלקאסט יש פוטנציאל מסקרן שימשוך אנשים למסך, אבל אם מה שיקבלו שם לא יהיה אטרקטיבי, הם יעברו לערוץ 10. היעד שלי הוא להבהיר לצופים ששווה להם להישאר. אני מניח שמבחינת ההתנהלות של רשת, האלמנט של התחרות ב'הישרדות' מכניס עוד רובד לעניין בדברים כמו ניהול הקמפיין למשל".



מלחיץ?



"כשעלתה העונה הראשונה של ?רוקדים עם כוכבים', ב-1 בנובמבר 2004, זה היה היום הראשון של ערוץ 2 החדש בלי טלעד, זה היה השידור החי הראשון של התוכנית והשידור החי הראשון שלי בתור מפיק ואחרי קמפיין אגרסיבי של רשת, שבו כל כוכבי הערוץ רקדו ושם באמת הלכנו אל הלא נודע. זה היה מלחיץ. כיום ברור שאני מתרגש, אבל זאת התרגשות טובה".



לאיזה רייטינג אתם מצפים?



"רייטינג הפתיחה של העונה הקודמת היה 22%. אני מאמין שלא נרד מזה" .



גיל, 47, מוביל את גיל הפקות מאז הקמתה ב-1991. בין התוכניות הבולטות שהפיק אפשר למצוא את "קצרים", "סופר-נני", "הכרישים" ו"של מי השורה הזאת". הוא צופה כי בשנים הקרובות יעלו על המסכים יותר תוכניות בידור - ז'אנר שנדחק בשנים האחרונות בעקבות מתקפת הריאליטי.



"אנחנו חיים באנומליה מסוימת", הוא טוען. "כל התוכניות שמצליחות עכשיו בישראל הצליחו בעולם לפני עשור וכיום הן לא התוכניות המרכזיות. גם הריאליטי ששוטף עכשיו ישראל עבר מהעולם במידה רבה. לתחושתי, כמי שמכיר את הקצב שבו חי הציבור הישראלי, הוא לא ישרוד פה עוד הרבה שנים. אני מכבד את הצלחת הז'אנר הזה, אבל הכוח האמיתי של הטלוויזיה טמון בבידור, על אחת כמה וכמה בידור בשידור חי. מהבחינה הזאת אין לי ספק שיש הצדקה מוחלטת להעלאה של ?רוקדים עם כוכבים' לעונה חמישית ולז'יטונים ששמים עליה".



על היתרונות שקיימים בשידור חי בעת שבה מכשירי ההקלטה והצפייה המאוחרת בתוכניות מתפשטים והולכים, אומר גיל כי "אחד הדברים שמגרים את הצופים לראות בשידור חי ולא באיחור זו העובדה שמישהו יכול ליפול או להפסיק לרקוד פתאום, דברים שקורים בזמן אמת. זה כוח שאין לשום ?הישרדות' או תוכנית ריאליטי אחרת שמצולמת וערוכה מראש באופן מניפולטיבי".



מה אתה אוהב לראות בטלוויזיה?



"אני מאוד אוהב בידור. עם זאת, אני לא יכול לסבול בידור נמוך. כשאני רואה בידור שמכוון חצי מטר מתחת לראש שלי אני מרגיש לא טוב עם זה, ואני מאמין שרוב העם חש כמוני".



גיל מבהיר כי הוא לא מתכוון לתוכניות כמו "הישרדות" או "האח הגדול": "מה שמצער בתוכניות האלה זה שמראים את האנשים ברע ביותר שלהם וזה לא בדיוק מעורר השראה, אבל אני לא חושב שאלה תוכניות נמוכות. המשוואה שאיכות שווה שעמום זו הטעות האיומה שכולם עושים. הבעיה בישראל היא שכל דבר שהוא מסחרי נתפש כלא אינטליגנטי ואני לא מקבל קטגורית את ההפרדה הזאת. אני חושב שהציבור הישראלי אוהב דברים נגישים אבל הוא לא מטומטם, הציבור אוהב גם דברים שיש בהם מידה של אינטליגנציה".



מחירו של פרק בעונה הנוכחית של "רוקדים עם כוכבים" הוא כ-200 אלף דולר, בדומה לעונה הקודמת. שינוי אחד בעונה הנוכחית הוא התפאורה, שתכלול קומה שנייה כמו בתיאטרון. כמו כן, השולחנות יוצאו ויוחלפו בשורות של כיסאות. "רצינו ליצור אווירה שמזכירה יותר זירה או תיאטרון לעומת מועדון", מסביר גיל.



מעבר לשדרוג הגרין-רום (היכן שיושבים המשתתפים לאחר הריקוד), יבוצע שינוי מהותי בתחום המוסיקלי, כאשר לתזמורת ולזמרים יצטרף די.ג'יי וחלק מהשירים ינוגנו בגרסה אלקטרונית. בנוסף, יצטרפו שני שופטים חדשים - אמיר פיי גוטמן והרקדנית והכוריאוגרפית דנה פרנס, וכן ייערכו תוכניות לפי סגנון המוסיקה, כמו ספיישל שירי מייקל ג'קסון וספיישל שירי אהבה. "המטרה היא להפוך את התוכנית ליותר גרנדיוזית, נוצצת וכיפית, ולכל הדברים האלה יש משמעות כלכלית", אומר גיל.



"עשינו ליהוק מוצלח"



כל אחד מהכוכבים שמשתתפים בתוכנית מקבל שכר לפי מספר הפרקים שבהם הוא משתתף, ובהתאם ליכולת המיקוח שלו ושל סוכנו. גיל מסרב בכל תוקף לנקוב בסכומים, אבל מספר כי מתוך תקציב של 200 אלף דולר לתוכנית מופנים לכל הפחות 10%-15% לתשלום שכר לכוכבים.



בעיה שבה נתקל גיל בעונה הנוכחית היא דרישה לשכר גלובלי, גם אם הטאלנט יודח בשלב מוקדם: "ב'אח הגדול vip' שילמו סכומים גלובליים על עצם ההשתתפות. אני חושב שהרבה יותר קשה לגייס לשם מתמודדים לעומת התוכנית שלנו. אחת התופעות שנתקלתי בהן בעקבות ?האח הגדול vip' זה שבאו אלינו סוכנים של טאלנטים וביקשו מינימום מובטח מראש, כלומר גם אם המשתתף מודח אחרי שתי תוכניות - רצו שנשלם כאילו השתתף בעשר תוכניות. סירבנו לעניין הזה באופן גורף. כל תחשיב תקצוב העונה מתבסס על זה שבתוכניות הראשונות יש יותר זוגות ולכן הן יותר יקרות".



גיל מסרב לנחש מי המתמודדים שיגיעו רחוק בעונה הנוכחית. "כל התחזיות והציפיות המוקדמות נועדו לכישלון. הקהל מתחיל את התוכנית כשהוא מתחבר לדמויות מסוימות, אבל די מהר הוא מתחיל להצביע לפי המוצר שהוא מקבל על המסך. אם זוג רוקד טוב - הקהל מתחבר אליו. אחד הדברים המעניינים הוא העובדה שכשבן אדם רוקד הוא לא יכול להסתתר. עם הזמן האנשים נחשפים וגם פה יש אלמנט מאוד משמעותי של אהדת הקהל".



על הליהוק הנוכחי הוא אומר כי "אני מקבל פידבקים ברחוב כמעט על כל אחד מהמועמדים וזה כבר מראה לי שעשינו בחירה מוצלחת. מצד אחד, יש אנשים שקשה להתעלם מהם כמו פנינה רוזנבלום או אורלי ויינרמן. מצד שני, יש אנשים כמו משה פרץ שהוא כיום כוכב ענק במוסיקה או איציק כהן, שאנשים רוצים לראות איך הפיסיות שלו תבוא לידי ביטוי בריקוד. זוהר שטראוס הוא שחקן שזכה בשנה האחרונה בכל פרס אפשרי. אנשים מאוד רוצים להבין מי זה האיש ולראות איך רוקד".



ההצבעות ב-sms עולות מעונה לעונה? זה קשור באופן ישיר לרייטינג?



"לא בהכרח. באופן כללי וגם בחו"ל זו תוכנית שזוכה לפחות הצבעות לעומת ?אמריקן איידול' למשל או ?בריטיין גוט טאלנט' ובלי קשר לרייטינג. ב-sms יש ממוצע יפה של עשרות אלפי הצבעות במהלך העונה ובשלבים המכריעים יש עלייה משמעותית. בגמר אנחנו כבר מגיעים למאות אלפי הודעות ומתחרים עם ההצבעות של 'כוכב נולד'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully