וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: גוף חדש של מתנדבים יאכוף את חוקי העבודה בחברות היי-טק

מאת חיים ביאור

4.11.2009 / 7:04

עשרות מתנדבים בהתאחדות עובדי תעשיות העילית יפעלו בהרצליה פיתוח ורמת החי"ל כדי למנוע הפרה של חוקי עבודה וחוזי העסקה



>> התאחדות עובדי תעשיות העילית, גוף חדש שהוקם כדי לפעול להגנה על זכויותיהם של עובדי ההיי-טק, תחל בימים הקרובים ב"מבצעי אכיפה" כדי להבטיח שחברות ההיי-טק אינן מפרות את חוקי העבודה ואת חוזי ההעסקה של עובדיהן.



ההתאחדות הגיעה בעניין זה להבנות עם משרד התמ"ת, שמפעיל אמנם פקחים מטעמו שמסיירים במקומות העבודה, ואולם אלו פוקדים בעיקר מפעלי תעשייה מסורתית ובתי מסחר ולא חברות היי-טק. בשלב ראשון יפעלו עשרות מתנדבים של ההתאחדות באזורי ההיי-טק בהרצליה פיתוח, רעננה ורמת החי"ל ובהמשך הם יתפרסו בחיפה ובאזורים אחרים בארץ.

לדברי בצלאל גרינברג, ממייסדי ההתאחדות, משרד התמ"ת ידריך את מתנדבי ההתאחדות איך לבוא במגע עם המעסיקים בענף ההיי-טק ואיך לזהות עבירות על חוקי העבודה. "מאז פרוץ המשבר הכלכלי, מתייחסים המעסיקים בענף ההיי-טק אל העובדים על פי מצב רוחם", הוא טען.



"אנו מקבלים מדי יום עשרות פניות על העסקה במשך שעות רבות, אל תוך הלילה, גם כשהעובד אינו רוצה בכך, אי-תשלום בעבור עבודה בשעות נוספות, קביעת תורנויות או כוננויות לימי סוף השבוע וביטול הטבות קבועות במחי החלטה, בלא היוועצות עם העובדים", המשיך גרינברג. לדבריו, תופעה אחרת שהתקבעה בענף היא אי-קבלתם לעבודה של מועמדים בני 45 או יותר, בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה.



"גם כעת, כשהמשק בהתאוששות וחברות ההיי-טק שיפרו את תוצאותיהן העסקיות, לא חלה ירידה בכמות ההפרות של חוקי העבודה מצדן, והתופעה משותפת לחברות גדולות כקטנות, מכיוון שגם באלה וגם באלה אין מי שיזעק על ההפרות. "עובדי היי-טק רבים שרויים בפחד מפיטורים אם יעזו להתלונן ואנו ננסה למלא את הצורך שלהם", הוסיף גרינברג.



התאחדות עובדי תעשיות ההיי-טק כבר הקימה צוות משפטי שמטפל בפניות של עובדים. במקביל, יצרה ההתאחדות קשר ראשוני עם מנכ"לית האגף לאיגוד מקצועי של ההסתדרות, מירה ארינובסקי, במגמה לבחון את האפשרות לשיתוף פעולה בעניין השמירה על זכויות העובדים בענף, אך הצדדים לא הגיעו לסיכום ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully