וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלשכה רוצה תקציב של 57 מיליון שקל

מאת נורית רוט

4.11.2009 / 7:04

התקציב מורכב ברובו מדמי חבר בסך 40.6 מיליון שקל. 1.3 מיליון שקל מיועדים לדין משמעתי ואתיקה, ו-1.5 מיליון שקל נוספים מוקדשים לביטאוני הלשכה



>> תקציב לשכת עורכי הדין הצפוי לשנת 2010 עומד על 57 מיליון שקל. הצעת התקציב תובא לפני ועדת הכספים של הלשכה בעוד כשבוע, וההצבעה עליה, לאחר הדיון בהסתייגויות, צפויה מתוכננת ל-26 בחודש.



תקציב זה מורכב ברובו מהכנסות מדמי חבר בסך 40.6 מיליון שקל. דמי החבר לא יועלו השנה והם יוותרו כפי שהיו ב-2009: 50-95 ש"ח בחודש בממוצע לעורך דין. בנוסף, מורכב התקציב מהכנסות ממשקים סגורים, כגון הכנסות מהאגרות המשולמות על ידי הנבחנים לבחינות הלשכה בכתב ובעל פה, הכנסות מהתשלום לכנס עורכי הדין השנתי באילת, שמיועדות רק למטרה שלשמן נגבו בסך כ-8 מיליון שקל. מניצול כספי הרזרבה של הלשכה בסך כ-2 מיליון שקל ומ-4.5 מיליון שקל נוספים מכספי הרזרבה לפרויקטים שונים.

תקציב הלשכה לא שונה בהרבה מזה של השנה שעברה, ואולם כמו בכל שנה, צפוי התקציב גם השנה לעורר התנגדויות והסתייגויות לא מעטות. אחת ההסתייגויות הצפויות היא זו של ועד מחוז תל אביב, בראשות עו"ד דורון ברזילי, שעתר בשנה האחרונה פעמיים לבית המשפט לעניינים מנהליים נגד הקריטריונים שקבע הוועד המרכזי לחלוקת התקציב בין המחוזות.



על פי התקציב החדש, תקציב ועד מחוז תל אביב יהיה כ-9.9 מיליון שקל, לעומת 9.4 מיליון ב-2009. תקציב יתר המחוזות יישאר כמעט ללא שינוי, והסכום הכולל שיועבר למחוזות לפי הצעת התקציב קרוב ל-21 מיליון שקל.



ברזילי מסר כי "לצערי דבר לא נלמד מהעבר. ועד המחוז קופח ועדיין מקופח בתקציב לא ראוי שאינו משקף את הפעילויות האמיתיות של ועד המחוז. לא יעלה על הדעת שמחוז שלמעשה מממן את מרבית כספי הלשכה יזכה בסופו של יום לתקציב גירעוני. לפני כמה ימים ועד המחוז הגיש עתירה בענין כדי שיקבעו אחת ולתמיד קריטריונים ראויים ואני מקווה שראש הלשכה יתעשת ובכל זאת יועבר תקציב ראוי שיאפשר למחוז לעבוד כיתר המחוזות האחרים".



ראש הלשכה עו"ד יורי גיא-רון דוחה את הטענות של ברזילי: "תקציב מחוז תל אביב גדל. כשקיבלתי את ראשות הלשכה התקציב שלהם עמד על 7.8 מיליון שקל, ובתוך שנתיים הוא גדל ב-2.2 מיליון שקל. בנוסף, החלטנו לא לאפשר פגיעה נומינלית בתקציב המחוזות בשנתיים הקרובות. לכן ביקשנו מחשב הלשכה להפעיל את הקריטריונים החדשים, כך שאין פגיעה במחוזות גם ב-2009".



לפי הצעת התקציב, תוציא הלשכה על שיפוט משמעתי ואתיקה 1.3 מיליון שקל; על מאבקים להגנת המקצוע ואי-הסגת גבול המקצוע - מיליון שקל; על פרויקט שכר מצווה - 820 אלף שקל, על הקמת המוסד לבוררות - 450 אלף שקל; על המוסד לגישור תוציא הלשכה 360 אלף שקל; על סיוע לחברי הלשכה, שכולל מענקים לחברי הלשכה וקרן עזרה הדדית - 280 אלף שקל, ועל השמת עורכי דין - 775 אלף שקל.



הוצאות אחרות, שלאור שנים קודמות צפויות לעורר התנגדויות: הוצאות על שכר ההנהלה והגזברות בתל אביב - 4.3 מיליון שקל; הוצאות על ביטאוני הלשכה, כתב עת הפרקליט ואתיקה - 1.5 מיליון שקל; הוצאות על קשרים בינלאומיים בסך 465 אלף שקל, לעומת 310 אלף שקל בשנה שעברה; הוצאות בעבור דוברות והסברה בסך 790 אלף שקל, שכוללות הוצאות "מנגנון" בסך 470 אלף שקל, ובנוסף לכך 210 אלף שקל על יעוץ תקשורתי ויחסי ציבור. הלשכה טרם פירסמה את עלות השכר של חמשת העובדים הבכירים בה, ואולם מהלשכה נמסר כי אין שינוי בשכרם למעט הצמדה למדד. עלות שכר מנכ"ל הלשכה, עו"ד לינדה שפיר, ל-2008 עמדה על 47 אלף שקל ברוטו לחודש.



ראש הלשכה מסר בתגובה: "הצעת התקציב מבטאת המשך ה'אני מאמין' והתוכניות שרקמנו במהלך הקדנציה כגון מוסד הבוררות שהוקם, שמירה על תקציב ההשמה, המאבק נגד הצפת המקצוע, חובת ההשתלמות מקצועית ועוד. כל אלה ועוד מהווים יעדים להגשמה מעשית גם בשנה הבאה. לא ניתן לנהל מאבקים מקצועיים בלי כוח אדם מקצועי שייסע למתנדבים, לרבות מול הכנסת, מול התקשורת ומול הציבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully