וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסים טאלב: יש לאפשר "פירוק יצירתי" של חברות שנחשבות לגדולות מכדי ליפול

סוכנויות הידיעות

4.11.2009 / 10:18

לדבריו, הממשל לא צריך לחלץ חברות גדולות מדי - בכך הוא נותן להן תמריצים ליטול סיכונים



"יש לאפשר פירוק יצירתי של חברות שנהפכו לגדולות ומסובכות מדי, ובעלות עול מסים כבד" - כך אמר אתמול נסים טאלב, מחבר הספר "הברבור השחור".



"ממשלות לא צריכות להציל חברות שנהפכו לגדולות מכדי ליפול, מכיוון שדבר זה מתגמל פעולות שגויות ומגדיל את הגירעונות", אמר טאלב בכנס "קפיטליזם והעתיד" של מכון אספן בניו יורק. "כשהרגולטורים מעורבים מדי במערכת הפיננסית, הם נוטים להגן על החברות הגדולות", הוסיף.



"מדוע אין על כדור הארץ חיה גדולה יותר מפיל? מכיוון שאמא אדמה יודעת שחיה כזו גדולה מכדי להיכשל", אמר טאלב. לדבריו, "חברות שהן גדולות מדי, נהפכות לשבריריות. המורכבות והפגיעות שלהן הולכת וגדלה, ובשלב מסוים זה עלול להתנפץ".



טאלב, פילוסוף וסוחר בניירות ערך, תיאר בספרו (שראה אור בשנת 2007) תופעה שאותה כינה "ברבורים שחורים" - אירועים נדירים ובלתי צפויים שמשבשים את התחזיות, ואשר התרחשו חודשים ספורים בטרם פרץ משבר הסאב-פריים שהוביל למשבר הפיננסי העולמי.



אם חברות ייאלצו לפשוט רגל כדי להיפטר מחוב במקום לקבל חילוץ מהממשל, יהיו פחות תמריצים לבכיריהן ליטול סיכונים, אמר טאלב. "אנחנו לא משמידים את החוב, כשהחוב עובר לידי הממשלה, הוא נשאר שם, וזו בעיה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully