וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים ברוקראז' על הבינלאומי לקראת תוצאות רבעון 3: האם ימשיך להפתיע לטובה ?

TheMarker Online

4.11.2009 / 10:43

בן זאב: בשני הרבעונים האחרונים הפתיע הבנק עם תוצאות כספיות טובות במגמת שיפור אשר להערכתנו תימשך גם ברבעון הנוכחי



יפרסם בעוד כשבועיים את תוצאות רבעון 3/09. בשני הרבעונים האחרונים הפתיע הבנק עם תוצאות כספיות טובות במגמת שיפור אשר להערכת האנליסטים של כלל פיננסים תימשך גם ברבעון הנוכחי.



1. רווחיות סבירה בסיכון נמוך. "להערכתנו, הדגש בניתוח תוצאות הבינלאומי הוא שילוב של התשואה מניחה את הדעת לצד סיכון נמוך יחסית, הנובע מבסיס ההון החזק ומהרחבת משקל הפעילות הקמעונאית", אומר יובל בן זאב, מנהל המחקר של כלל פיננסים.



הטבלה להלן מציגה את עיקרי הערכות כלל פיננסים לקראת תוצאות רבעון 3/09.







2. רווח צפוי כ-120 מיליון שקל. מדובר בתשואה להון של כ-8.5%, רווחיות מניחה את הדעת על רקע הסביבה העסקית.



3. יציבות בהכנסות המימון. ברבעון 2/09 הפתיע הבנק לטובה עם הכנסות מימון מפעילות שוטפת בסך כ-460 מיליון שקל ולהערכת האנליסטים של כלל פיננסים רווחים אלו יצמחו במקצת ברבעון.



ברבעון 2 רשם הבנק רווחים ממכירת אג"ח בסך כ-57 מיליון שקל (175 מיליון שקל ברבעון 1) ולהערכת האנליסטים נראה ברבעון 3 רווחים בהיקף דומה.



"להערכתנו, ההשפעות החשבונאיות, לרבות בגין הטיפול בנגזרים לא יביאו תרומה משמעותית ברבעון, כך שסך הכנסות המימון יהיו נמוכות מאלו של רבעון 2/09", אומר בן זאב.



4. הפרשות נמוכות לחובות מסופקים. במחצית הראשונה של 2009 הפתיע הבנק לטובה עם הפרשות נמוכות לחובות מסופקים בשיעור של 0.53% מסך האשראי. להערכת כלל פיננסים, ההפרשות יגדלו ברבעון הנוכחי, אבל הבנק ימשיך לבלוט לטובה במערכת הבנקאית וזאת בזכות מהלך שביצע הבנק להקטנת סיכוני אשראי.



5. גידול בהכנסות התפעוליות. בהמשך לרבעונים האחרונים אנו צפויים להיות עדים לעלייה בהכנסות מעמלות בשוק ההון. לכך יצטרפו רווחים ממכירת מניות בזק (חלק ראשון), ממכירת מניות hot ומרווחי היעודה לפיצויים.



6. שליטה בהוצאות. ברבעונים האחרונים הצליח הבנק להציג שליטה בצד ההוצאות. עם זאת, יחסי היעילות של הבנק עדיין נמוכים וההתייעלות צפויה להגיע רק במחצית השניה של 2010.



7. הלימות הון ודיבידנד. הבינלאומי הינו בעל יחס הלימות ההון הגבוה במערכת עם יחס הלימות הון של כ-14% והון ראשוני מקורי של 9.5%. יחסים אלו מדגישים את כריות ההון הגדולות של הבנק, את הסיכון הנמוך ואת פוטנציאל הדיבידנד.



בשורה התחתונה - צפי לרווחיות מניחה את הדעת תוך ניהול סיכונים שמרני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully