וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועד חברת החשמל הכריז על סכסוך עבודה על רקע דרישת רשות החשמל למחיקת מיליארדים מקופת הפנסיה

אבי בר-אלי

4.11.2009 / 15:22

ועד העובדים מאשים את האוצר באפשרות שחברת החשמל תידרש למחוק 10-12 מיליארד שקל מהמחויבות הפנסיונית



וועד עובדי חברת החשמל הכריז היום על סכסוך עבודה בחברה. זאת, בעקבות הפרסום ב-themarker לפיו חברת החשמל עשויה להידרש למחיקת 10-12 מיליארד שקל מהתחייבויותיה הפנסיוניות לקופת הפנסיה של העובדים. המזכירות הארצית של ארגון העובדים הצביעה פה אחד על הכרזת סכסוך העבודה בעקבות מה שהגדירה: "תרגילי האוצר לגזול את כספי הפנסיה של גימלאי החברה". בימים הקרובים יפנה יו"ר המזכירות, דוד (מיקו) צרפתי אל יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, במטרה לגבש את המשך צעדי העובדים.

כפי שפורסם, רשות החשמל שוקלת לחייב את חברת החשמל עוד השנה בהיוון התחייבויותיה הפנסיוניות לפי ריבית גבוהה יותר (המבוססת על אג"ח קונצרניות) - ובכך להביא, חשבונאית, להפחתת מחויבותה האקטוארית של חברת החשמל לקופת הפנסיה של העובדים ב-5-6 מיליארד שקל, תוך הגדלת הונה העצמי של החברה. זאת, בנוסף על מחיקה בהיקף של כ-6 מיליארד שקל לה נדרשת חברת החשמל בידי רשות ני"ע, בעקבות ממצאי בדיקה אשר הצביעו על ניפוח לכאורה של ההתחייבויות הפנסיוניות בחברה באמצעות הנחות יסוד אקטואריות מוטעות. עוד פורסם, כי במהלך הבדיקה הנמשכת של מנגנון השכר בחברה, עלה כי ההפרשות המנופחות לכאורה לקופת הפנסיה לא היו שמורות רק לגמלאי החברה אלא גם לעובדים פעילים בה, מה שעשוי להגדיל את המחיקה הנדרשת ב-1-3 מיליארד שקל נוספים.



בחברת החשמל ציינו כי את הליך הבדיקה יזם דירקטוריון החברה וכי טרם גובשו כל נתונים מספריים בדבר תיקון הדו"חות הנדרש, ואולם בקרב העובדים מפנים את האצבע המאשימה דווקא כלפי משרד האוצר: "אין זה מפתיע כי על מנת להתחמק מקיום דיון רציני ומעמיק בסוגית הרפורמה במשק החשמל שולף האוצר תרגיל נוסף בסדרת תרגילי ההתחמקות שלו", אמר אתמול צרפתי. "כבעבר, אנו שבים ומצהירים כי לא נאפשר לאף גורם לפגוע בפנסיה של העובדים, שהינה קודש הקודשים שלנו. אנו תקווה כי הגורמים הרלוונטיים,ינצלו בחכמה את פרק הזמן העומד לרשותם על פי חוק, לשם איתורו של פיתרון ראוי למצב זה", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully