וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסגות על החברה לישראל בעקבות הסדר החוב: סאגת צים מאחורינו. עכשיו נותרה שאלת התאוששות ענף הספנות

TheMarker Online

4.11.2009 / 16:33

חלימה: "ברמות דיסקאונט הנוכחיות אנו איננו מוצאים לנכון לשנות את המלצתנו לחברה, ומותירים המלצת תשואת שוק"



אתמול לאחר הריון ארוך וחבלי לידה קשים, דיווחה על אישור תוכנית הסדר החוב של צים. על אף החששות המוקדמים לאור עמדת הרשות לני"ע לגבי פסילת קולותיהם של גופים בעלי עניין אישי ועמדתם של המשקיעים המוסדיים, הצליחה החברה לישראל, לאחר ששיפרה את ההצעה, להעביר בסופו של דבר את ההחלטה.



אף על פי שההסדר כולל הזרמת הון נוספת מצד החברה לישראל לצים (הזרמה שבאה לידי ביטוי בשווי השלילי אותו מייחסים להחזקה בצים), בפסגות רואים בגיבוש ההסדר האמור בשורה חיובית עבור החברה לישראל מהסיבות הבאות:



החברה לישראל הינה חברת אחזקות שלחברות הבת שלה פעילות מימון נרחבת עם בנקים זרים, פעילות שבפסגות מעריכים כי עשויה הייתה להיפגע במקרה של קריסת צים ושמיטת חובותיה.



בנקודת הזמן הנוכחית ההסדר מספק עבור המשקיעים ודאות לגבי היקף החשיפה לצים.



אנו עדים לאחרונה למספר אינדיקטורים חיוביים מתחום הספנות. אף כי יש התייחס לאינדיקטורים אלה בזהירות רבה, נראה כי הרע ביותר נמצא כבר מאחורינו, למרות שההערכות הן כי תהליך ההתאוששות יהיה ארוך ואטי.



מטעמי שמרנות הנחנו במודל שווי אפס לפעילות צים, כאשר ההזרמות הצפויות בסך 350 מיליון דולר (250 מיליון דולר בתוספת 50 מיליון דולר רשת ביטחון ו-50 מיליון דולר מסגרת לצרכים שוטפים) נלקחו בערך שלילי. כמו כן, בפסגות לא ייחסו שווי להמחאת החוב בסך 150 מיליון דולר מהחברות הפרטיות של משפחת עופר לחברה לישראל.



רונית חלימה ממחלקת מחקר sell side בפסגות בית השקעות: "מדובר בהנחות מחמירות הלוקחות בחשבון תרחיש גרוע, לפיו מלוא מסגרות ההזרמה שאושרו, אכן יוזרמו בפועל וכי החברה לא תוכל להחזיר את החוב הנדחה בסך 150 מיליון דולר. כל שינוי בהנחות יעניק כמובן שווי שונה לאחזקה בצים. אולם חשוב היה לנו לקחת את התסריט הגרוע כהנחת הבסיס בכדי לבדוק האם מחירה הנוכחי של המניה כבר מגלם פוטנציאל שלילי זה".



"תחת ההנחות האמורות מחיר היעד הכלכלי שלנו לחברה לישראל הינו 3,180 שקל למניה, המשקף דיסקאונט של 23%. הדיסקאונט הסחיר עומד על 19%", אומרת חלימה.



בחודשים האחרונים נסחרה מניית החברה לישראל בצל האירועים בצים וההתפתחויות בהסדר החוב. בעקבות ההתפתחויות החיוביות במהלך החודש האחרון מול הנושים, ביצעה המניה מהלך חיובי ביחס לשוק, וחלק מהדיסקאונט הצטמצם.



"ברמות דיסקאונט הנוכחיות אנו איננו מוצאים לנכון לשנות את המלצתנו לחברה, ומותירים המלצת תשואת שוק", מסכמת חלימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully