וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדשות טובות לאיש העסקים שאול שני: טלפוניקה שיפרה הצעת הרכש עבור GVT ל-4 מיליארד דולר

נמרוד הלפרן

4.11.2009 / 17:16

המחיר גבוה פי 4 משווי השוק של חברת הטלקום הברזילאית בעת בהנפקתה ב-2007; המניה מזנקת לשיא בסאו פאולו



טלפוניקה (סימול tef.mc) הספרדית, חברת הטלקום השלישי בגודלה בעולם במונחי שווי שוק, שיפרה ב-5.2% את הצעתה לרכישת חברת הטלקום הברזילאית gvt מידי איש העסקים שאול שני, לכמעט 4 מיליארד דולר. מניית gvt (סימול gvtt3.sa) עולה לרמתה הגבוהה ביותר מאז החלה להיסחר בבורסת סאו פאולו לפני יותר משנתיים.



שיפור הצעת הרכש של טלפוניקה נועד לדחוק בויוונדי (סימול viv.pa) הצרפתית, שהגישה מוקדם יותר הצעת רכש עבור gvt, לזנוח את ההתמודדות על רכישת החברה הברזילאית. טלפוניקה, חברת הטלפון השנייה בגודלה באירופה, הודיעה היום כי שיפרה את הצעת הרכש עבור gvt למחיר של 50.5 ריאל למניה (3.99 מיליארד דולר) לעומת הצעת רכש קודמת שהגישה בחודש שעבר לפי מחיר של 48 ריאל למניה (3.7 מיליארד דולר). ויוונדי הגישה בספטמבר הצעת רכש ל-gvt, אשר שיקפה לחברה הברזילאית שווי של 3 מיליארד דולר.



אנליסטים העריכו בחודש שעבר כי ויוונדי עשויה לוותר על תוכניתה לרכוש את gvt בעקבות הצעת הרכש המתחרה שהגישה טלפוניקה. "אין כל היגיון בכך שויוונדי תיכנס לתחרות הצעות רכש ותפסיד במאבק רק בכדי לגרום לטלפוניקה לשלם מחיר גבוה יותר בסופו של דבר", אמר האנליסט קלאודיו אספסי מבית ההשקעות סנפורד ברנסטיין, בראיון לספקית המידע הפיננסי בלומברג בחודש שעבר. "עבור טלפוניקה הרבה יותר מונח על כף המאזניים, ובסופו של דבר, היא תנצח", הוסיף.



gvt, שהוקמה בשנת 1999 על ידי היו"ר שני והמנכ"ל עמוס גניש, עוסקת במתן שירותי תקשורת מבוססי רשת בברזיל, הכוללים שירותי טלפוניה, שירותי חיבור מהיר לאינטרנט, שירותי מולטימדיה, שירותי שיחות קוליות על גבי רשת נתונים ושירותי תקשורת נתונים לעסקים. החברה הונפקה בברזיל ב-2007 לפי מחיר של 18 ריאל ברזילאי למניה, אשר שיקף לחברה שווי שוק של מיליארד דולר - כרבע מהשווי שמשקפת הצעת הרכש של טלפוניקה.



"המחיר שטלפוניקה מציעה נראה גבוה מדי אבל אם ויוונדי תצליח לבסס את מעמדה בברזיל, זו תהיה מהלומה שעדיף לטלפוניקה למנוע", העריך עוד בחודש שעבר האנליסט אדריאן סראנו מבית ההשקעות נורבולסה. טלפוניקה כבר מחזיקה בנתח של כ-30% משוקי הטלפון הקווי והסלולרי של ברזיל, והיא מציינת לא פעם כי מאמצי הצמיחה שלה מתמקדים בשוק הברזילאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully