וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליעזר פישמן ממשיך לחפש נזילות: מכר 11% ממניות הום סנטר לקרן בראשית תמורת 50 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

4.11.2009 / 19:42

העסקה משקפת שווי של 450 מיליון שקל להום סנטר; ההשקעה תתבצע באמצעות הנפקת מניות בכורה



מאת מיכאל רוכוורגר ועדי דברת



איש העסקים אליעזר פישמן ממשיך לממש נכסים בכדי להגדיל נזילות של חברות שבשליטתו. לאחר שפורסם הבוקר ב-themarker כי פישמן מחפש קונים לנכסים המניבים שלו באירופה, נודע כי קרן המנוף בראשית צפויה להשקיע 50 מיליון שקל ברשת הום סנטר, שבשליטת קבוצת פישמן, תמורת הקצאה של 11% בהום סנטר. העסקה משקפת שווי של 450 מיליון שקל להום סנטר.



ההשקעה תתבצע באמצעות הנפקת מניות בכורה. בראשית תקבל אופציית מכר (put) למכור את המניות שלה חזרה לקרן בראשית ובכך לקבל חזרה 50 מיליון שקל שהושקעו בתוספת ריבית שנתית של 7.5% לתקופה של 7 שנים עם אופציה להארכה בשלוש שנים נוספות.



הצדדים התחייבו לפעול להתקשרות בהסכם סופי ומחייב אשר יכלול את ההסכמות המפורטות במזכר העקרונות וכן את התנאים המתלים לביצוע השלמת העסקה. הום סנטר, מפעילה את רשת חנויות "עשה זאת בעצמך" המובילה בישראל ומונה כיום 41 סניפים. החברה הינה חברה פרטית הנמצאת בבעלות מלאה של משפחת פישמן. כיו"ר הרשת מכהן אהרן מידן ורביב ברוקמאייר כמנכ"ל.



רן גרודצקי שותף מנהל בבראשית, אמר כי "הום סנטר הינה חברה מובילה המונהגת על ידי בעלי שליטה מנוסים וצוות ניהולי מקצועי. אנו מעריכים כי הנזילות הנוספת שמספקת העסקה עם בראשית תסייע להום סנטר למחזר חובות ולהמשיך להשביח ולפתח את פעילותה".



יו"ר הום סנטר אהרון מידן מסר כי הום סנטר רואה בהשקעת קרן בראשית הבעת אמון ביכולת החברה והנהלתה לממש את הפוטנציאל הקיים לעליית ערך החברה בשנים הקרובות.



בראשית הינה קרן מנוף המתמחה בביצוע השקעות, במחזור חובות ובהענקת אשראי לחברות ישראליות ראויות, המגייסות מקורות מימון על מנת לקיים ולפתח את פעילותן. הקרן הוקמה בשנת 2009 על ידי מני וסרמן, גבי פרל, רן גרודצקי ועו"ד צורי לביא בעקבות הזכייה במכרז הממשלתי להקמת קרן המנוף ה-i. הקרן גייסה 2 מיליארד שקל והינה הגדולה מבין קרנות המנוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully