וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נחלש בעולם לאחר החלטת הריבית בארה"ב; רוביני - "זינוק של 20% בדולר תוך 6 חודשים"

נמרוד הלפרן

4.11.2009 / 22:04

הדולר נחלש מול היורו ב-0.9% ל-1.4862 דולר ליורו; מתחזק מול הין היפני ליותר מ-91 ין לדולר



הדולר נחלש מול כל המטבעות המרכזיים בעולם למעט הין היפני לאחר שהבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ללא שינוי, ודבק בהערכתו כי זו תישאר נמוכה באופן חריג לפרק זמן ממושך. מול היורו, מאבד הדולר 0.9% לשער של 1.4862 דולר ליורו. הדולר נחלש ב-0.8% מול הליש"ט לרמה של 1.6567 דולר לליש"ט; מול הפרנק השווייצי מאבד הדולר 1% לרמה של 1.016 פרנק לדולר. מנגד, מתחזק הדולר ב-0.7% מול הין היפני לרמה של 91.006 ין לדולר.



מדד הדולר של ice, העוקב אחרי שער הדולר מול המטבעות של שש שותפות סחר גדולות של ארה"ב בהן היורו, הין והליש"ט, יורד לרמה של 75.71 נקודות. המדד נפל ב-15.5% מאז 4 במארס כאשר נסק לרמה של 89.624 - שיא של כמעט שלוש שנים.



נוריאל רוביני, הכלכלן אשר חזה את המשבר הפיננסי העולמי, העריך היום כי צפוי היפוך במגמת היחלשות הדולר בעולם, וכי המטבע האמריקאי עשוי לזנק בעד 20% בתוך שישה חודשים. "המשקיעים מבצעים את האמא של כל עסקות החלף (carry trade)", אמר היום רוביני, המשמש כפרופסור באוניברסיטת ניו יורק, בראיון לערוץ cnbc. "בסופו של דבר יתרחש היפוך מגמה, אבל הוא יתרחש שישה חודשים מעכשיו או שנה מעכשיו. כאשר התיקון של הדולר יתרחש, הוא לא יהיה בשיעור של 2% או 3%, אלא יותר בסדר גדול של 15% עד 20%".



הבנק הפדרלי הותיר היום כצפוי את הריבית בארה"ב בשפל של 0%-0.25%, ושב על ההערכה משתי פגישותיו הקודמות, לפיה יותיר את הריבית בארה"ב ברמה נמוכה באופן חריג לתקופה ממושכת. הבנק הפדרלי, שבראשו עומד הנגיד בן ברננקי, דבק בנוסח ההודעה לפיה "הבנק ממשיך לצפות כי התנאים הכלכליים עשויים להמשיך לחייב רמות ריבית נמוכות באופן יוצא דופן למשך תקופה ממושכת".



נוסח הודעת ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (fomc) שפורסמה בתום ישיבה בת יומיים כלל שינויים קלים בלבד לעומת ההודעה הקודמת. "מאז הישיבה הקודמת של הבנק הפדרלי נמשכה ההתאוששות בפעילות הכלכלית. התנאים בשוקי הפיננסים נותרו פחות או יותר ללא שינוי במהלך תקופה זו. הפיעלות בשוק הדיור התאוששה בחודשים האחרונים, ונראה כי נרשמת התאוששות בהוצאות משקי הבית, אם כי היא מוגבלת בשל המשך אובדן מקומות העבודה, צמיחה איטית בהכנסות, ירידה במחירי הבתים, ותנאי אשראי קשים", נאמר בהודעת הבנק. "עסקים עדיין מצמצמים הוצאות בהשקעות ובכוח אדם, אם כי בקצב איטי יותר", נכתב בהודעה. "האינפלציה צפויה להישאר מתונה עוד זמן מה".



הבנק הפדרלי הותיר את הריבית בארה"ב ברמתה הנוכחית מאז חודש דצמבר, והפך את הרכישה של נכסים לכלי המדיניות המרכזי שלו בהתמודדות עם המשבר הכלכלי. בישיבתו הקודמת של הבנק הפדרלי, בחודש ספטמבר, הוחלט על הארכת תוכנית החירום לרכישת אג"ח מגובות משכנתאות בהיקף של 1.25 טריליון דולר עד לחודש מארס - שלושה חודשים יותר מהמתוכנן - אולם הוחלט גם כי החל מסוף מארס יתחיל הבנק המרכזי לצמצם את היקף הרכישות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully