וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסקו מכה התחזיות; הודיעה על קנייה חוזרת של מניות ב-10 מיליארד ד'; המניה קופצת ב-5% לאחר הסגירה

נמרוד הלפרן

4.11.2009 / 23:20

ענקית ציוד התקשורת רשמה רווח של 36 סנט למניה - 5 סנט מעל לתחזיות; עלתה על התחזיות גם בשורה התחתונה



, יצרנית ציוד רשתות התקשורת הגדולה בעולם, דיווחה היום על ירידה של 19% ברווחיה הרבעוניים, אולם תוצאותיה עלו על תחזיות האנליסטים. סיסקו, שעיקר הכנסותיה מגיע ממכירת ציוד לרשתות אינטרנט, במיוחד לעסקים, רשמה רווח של 1.8 מיליארד דולר או 30 סנט למניה ברבעון הכספים הראשון שלה, שהסתיים ב-24 באוקטובר לעומת רווח של 2.2 מיליארד דולר או 37 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת.



סיסקו, שהודיעה בחודש האחרון על רכישות בהיקף של יותר מ-6 מיליארד דולר, רשמה רווח של 36 סנט למניה בניכוי הוצאות חד פעמיות - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 31 סנט למניה.



סיסקו - שעל מתחרותיה נמנות אלקטל-לוסנט וג'וניפר - רשמה בתקופה המדווחת הכנסות של 9 מיליארד דולר, ירידה לעומת מכירות של 10.3 מיליארד דולר הרבעון המקביל בשנה הקודמת, אך מעל לתחזיות האנליסטים למכירות של 8.75 מיליארד דולר.



סיסקו - שמנייתה צורפה השנה למדד המניות דאו ג'ונס במקום מניית ג'נרל מוטורס, והפכה בכך לחברת הטכנולוגיה החמישית הנכללת במדד - גם הודיעה היום על הגדלת היקף הקנייה חוזרת של מניותיה ב-10 מיליארד דולר נוספים



"בהמשך למה שראינו כנקודת מפנה ברבעון הקודם, תוצאות רבעון הכספים הראשון ממשיכות לשקף מגמות צמיחה חזקות לעומת רבעונים קודמים, אשר עומדות או עולות על התחזיות בתנאים כלכליים רגילים", אמר מנכ"ל ומייסד סיסקו, ג'ון צ'יימברס, בעת פרסום הדו"חות.



מניית סיסקו מזנקת ביותר מ-5% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בעלייה של 1.7%.



סיסקו הודיעה לפני שלושה שבועות כי תרכוש את חברת סטארנט נטוורקס (starent networks) תמורת 2.9 מיליארד דולר. סטארנט מייצרת ציוד שמאפשר למפעילות סלולר לחבר לקוחות לאינטרנט - אחד המגזרים בעלי שיעור הצמיחה הגבוהה ביותר בשוק הטלקום. העסקה נועדה לבסס את מעמדה של סיסקו בשוק ציוד הסלולר.







סיסקו ציינה בעת ההודעה על הרכישה כי העסקה צפויה לגרום לירידה ברווחיה בשנים 2010 ו-2011, אולם תתחיל לתרום לרווחים החל משנת 2012. סטארנט, אשר הונפקה לציבור בשנת 2007, מעסיקה כאלף עובדים, ומכירותיה בשנת הכספים האחרונה הסתכמו בכרבע מיליארד דולר.



בתחילת חודש שעבר הודיעה סיסקו על כוונתה לרכוש את חברת תנדברג (סימול taa.ol) הנורווגית - מתחרתה של רדוויז'ן הישראלית בתחום תשתיות שיחות הוועידה בווידיאו - תמורת 17.2 מיליארד קרונות (3.04 מיליארד דולר) במזומן. עם זאת, מוקדם יותר השבוע אותת בכיר בחברה כי סיסקו עשויה לוותר על הרכישה. "סיסקו תמיד תפעל תוך זהירות כספית בניסיונה לרכוש את תנדברג", כתב שלשום סמנכ"ל סיסקו לאסטרטגיה, נד הופר, בבלוג שלו. הופר אמנם שב ואישר כי סיסקו מעוניינת ברכישת תנדברג, אך הוסיף: "אף רכישה אינה צריכה להתבצע אם הוא מנוגדת לעקרונות הרחבים יותר של פיקחות והגינות פיננסית".



ספקית המידע הפיננסי בלומברג דיווחה בסוף השבוע כי סיסקו שוקלת לזנוח את רכישת תנדברג לאחר ש-24% מבעלי המניות של החברה הנורווגית דרשו כי סיסקו תגיש הצעת רכש משופרת. במידה שסיסקו לא תצליח להשיג את תמיכתם של 90% מבעלי המניות של תנדברג להצעת הרכש בסך שהגישה בתחילת חודש שעבר, קיים סיכוי של ממש כי תשקול לזנוח את העסקה, אמר מקור המקורב לחברה לבלומברג.



בשבוע שעבר הודיעה סיסקו על עסקה שלישית בתוך חודש, כאשר הודיעה על רכישת חברת scansafe - המספקת שירותי אבטחה אינטרנטיים במודל תוכנה-כשירות לארגונים וחברות קטנות ובינוניות - תמורת 183 מיליון דולר.



סיסקו היא אחת הרוכשות הגדולות ביותר בעולם ההיי-טק, עם יותר מ-60 רכישות במהלך שנות ה-90, וכ-130 עד היום. סיסקו גם ידועה כחובבת רכישות של חברות טכנולוגיה ישראליות, ועד היום השקיעה מיליארד דולר ברכישת חברות בישראל ובמימון חברות סטארט אפ ישראליות. מרכז הפיתוח של החברה בישראל העסיק בשיאו כ-600 עובדים.



סיסקו, אשר רווחיה ומניותיה נהנו מגאות חסרת תקדים בימי בועת האינטרנט, ואשר שווי השוק שלה היה בשלב מסוים הגבוה ביותר בעולם - יותר מ-450 מיליארד דולר - סבלה מהאטה חדה בצמיחה מאז פקיעת בועת מניות הטכנולוגיה. מחיר מנייתה נחתך בשלושה רבעים מאז השיא שרשם בשנת 2000.



בעקבות המיתון העולמי הנוכחי שגרם להאטה במכירותיה, נקטה סיסקו בצעדים לצמצום הוצאותיה. החברה הקפיאה גיוס של עובדים חדשים והודיעה על כוונתה לצמצם בתקציבי הנסיעות וסעיפי הוצאות אחרים, בניסיון לצמצם את הוצאותיה במיליארד דולר בשנת הכספים.



בחודש פברואר הודיעה החברה כי בכוונתה לפטר בין 1,500 ל-2,000 עובדים או 3% מכוח העבודה העולמי שלה, ובחודש יולי אישרה החברה כי פיטרה 600-700 עובדים במטה החברה בעמק הסיליקון. עם זאת, היקף הפיטורים בחברה היה קטן יחסית לקיצוצים בכוח העבודה של חברות טכנולוגיה אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully