וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון ממשיכה לצמוח אך הרווחיות יציבה

אמיתי זיו

5.11.2009 / 10:06

חברת הסלולר של קבוצת בזק רשמה ברבעון השלישי של 2009 הכנסות של 1.37 מיליארד ש"ח, גידול של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

חברת הסלולר של קבוצת בזק ממשיכה לצמוח בשיעור גבוה יחסית. פלאפון רשמה ברבעון השלישי של 2009 הכנסות של 1.37 מיליארד שקל, גידול של 13% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עבור חברה סלולרית, הפועלת בשוק רווי, מדובר בשיעור צמיחה גבוה מאוד, אשר צפוי לעלות על הצמיחה שיציגו המתחרות.

למרות העלייה בהכנסות, נותרה הרווחיות התפעולית בניכוי פחת (EBITDA) יציבה. רווח זה הסתכם בכ-471 מיליון שקל, כ-34.4% מההכנסות זאת לעומת רווחיות של 34.8% ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי של פלאפון הסתכם בכ-231 מיליון שקל, בדומה לשני הרבעונים הראשונים של השנה וכ-9.5% יותר מהרבעון המקביל אשתקד. בזווית התפעולית, הוסיפה פלאפון כ-27 אלף לקוחות חדשים, וסך לקוחותיה נכון לתום הרבעון עומד על 2.72 מיליון לקוחות.

פלאפון הצליחה לעצור ברבעון השלישי את ההידרדרות בהיקף השימוש הממוצע ללקוח (MOU). נתון זה הסתכם בכ-339 דקות בממוצע ללקוח בחודש לעומת 329 דקות ברבעון השני. עם זאת, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, עדיין נרשמת ירידה של 20 דקות. מנגד מצליחה החברה לעלות את ההכנסה הממוצעת מכל לקוח (ARPU) לרמה של 136 שקלים לחודש, 7 שקלים יותר מהרבעון המקביל אשתקד. פלאפון מצליחה לייצר יותר הכנסה מכל לקוח, בעיקר בשל הכנסות התוכן הגדלות, אשר מהוות כ-20.3% מהכנסות משירותים. החברה מדווחת כי בתום הרבעון השלישי יש לה 1.14 מיליון לקוחות דור 3, כאשר 520 אלף מהם משתמשים ברשת החדשה של החברה, אשר הושקה בתחילת השנה.

מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, אמר כי "הצמיחה החדה בהכנסות, זה רבעון שלישי ברציפות, מעידה על האטרקטיביות של פלאפון בעיני הלקוחות, מאז השקת הרשת החדשה. אנו גאים לקצור את פירות הקמת הרשת החדשה שמונה חודשים לאחר השקתה, הודות לתכנון מקדים והיערכות נכונה טרום השקתה. אנו לא ננוח על זרי הדפנה על מנת שגם ב-2010 תימשך תנופת הצמיחה בפלאפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully