וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי של ניו יורק נגד אינטל: השתמשה בביריונות ושוחד כדי להישאר השולטת בשוק השבבים

סוכנויות הידיעות

5.11.2009 / 10:20

במאי שילמה אינטל למעלה ממיליארד דולר ליישב האשמות דומות באירופה



אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, נתבעת על ידי התובע הכללי של ניו יורק בגין שימוש לכאורה בטקטיקות של ביריונות, שוחד ושיטות כפייה כדי להגן על עמדתה השולטת בשוק השבבים. התביעה שהגיש אנדרו קואומו מגיעה לאחר קנס בסכום שיא שהטילה על אינטל הנציבות האירופית בעקבות התנהגות אנטי-תחרותית.



לאחר 20 חודשי חקירה האשים קואומו את אינטל בכך שהשיגה לעצמה עסקאות עם חברות כמו דל, היולט פקארד (hp) ויבמ, על ידי כך ששילמה להן בתמורה מיליארדי קיקבקים (טובות הנאה) אותם הסוותה בתור "הנחות".



"בשוק של אינטל לא היו חוקים של היצע וביקוש", אמר קואומו, והוסיף: "במקום, פעלה אינטל לפי חוקי 'הדרך שלי או הדרך החוצה'".



צעדיו של קואומו הגיעו בעקבות תלונות מצד יריבתה הגדולה של אינטל, amd, לשימוש בטקטיקות לא הוגנות במכירות השבבים. ההאשמות זהות לאלה שהעלתה הנציבות האירופית, אשר הטילה על אינטל קנס של 1.03 מיליארד יורו (1.45 מיליארד דולר) במאי - הקנס הגדול ביותר שהנציבות הטילה אי פעם על חברה בגין התנהגות לא תחרותית.



"במקום לנהוג בצורה הוגנת, אינטל השתמשה בטקטיקות של שוחד ואילוץ כדי לשמור על אחיזתה העזה בשוק", אמר קואומו, והוסיף: "פעולותיה של אינטל לא רק שהגבילו בצורה לא הוגנת את מתחרותיה, אלא גם פגעו בצרכן הממוצע אשר לא יכול היה לקבל את הזכות לרכוש מוצרים טובים יותר במחירים נמוכים יותר".



קואומו חקר תמריצים ששילמה אינטל, השולטת על 70% משוק השבבים, כדי לעודד יצרניות חומרה להשתמש בשבביה. קואומו פרסם מסמכים של בכירי אינטל התומכים בהאשמותיו, כולל הודעת דואר אלקטרוני משנת 2005 בין מנכ"ל אינטל פול אוטליני ומנכ"ל דל, מייקל דל.



בהודעת הדואר האלקטרוני התלונן דל על אבדן נתח שוק של החברה בשל השימוש בשבבים של דל ושקל שימוש בשבבים של חברה מתחרה. אוטליני השיב לו: "אנחנו מעבירים למעלה ממיליארד דולר בשנה לדל כדי לפצות על מאמצי התחרותיות שלכם. צוות של דל קבע כי סכום זה הוא די והותר כדי לפצות אתכם על נושאי התחרותיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully