וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא דסק"ש עמי אראל: נפעל מול האוצר לחייב את הקופות וקרנות הפנסיה להשקיע יותר כספים בשווקי חוץ

עמירם כהן

5.11.2009 / 13:37

המשנה לנגיד בנק ישראל צבי אקשטיין: הגירעון ב-2009 יהיה נמוך מ-5%



"נפעל מול שר האוצר לחייב את הקופות ואת קרנות הפנסיה להשקיע יותר כספים בשווקי חו"ל" - כך אמר יו"ר מכון היצוא ונשיא דסק"ש מקבוצת אי.די.בי עמי אראל, בכנס השנתי של איגוד התעשייה הקיבוצית המתקיים בקיבוץ שפיים.



אראל קרא לתעשיינים לפרוץ לשווקים חדשים מעבר לשווקים המסורתיים, ארה"ב ואירופה, שאינם צומחים היום: "המשק שלנו הוא משק קטן והדרך היחידה לגדול היא באמצעות פריצה לשווקי יצוא חדשים. שותפי הסחר המסורתיים שלנו בארה"ב ובאירופה מצויים בקשיים ואינם גדלים היום. השחקנים הגדלים הם בהודו ובסין, שאנחנו כמעט לא פועלים מולם", כך לדברי נשיא דסק"ש.



גם נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש קרא למוסדיים להגדיל את החשיפה להשקעות בחו"ל וקרא לחייב את המוסדיים להשקיע 205 מקופת הנכסים שלהם בשווקי ההון בחו"ל.



המשנה לנגיד בנק ישראל, פרופ' צבי אקשטיין, אמר כי בנק ישראל אינו צופה כי הגירעון הקציבי ב-2009 יגיע ל-5%. לדבריו, "החוב של מדינת ישראל נמוך בהרבה ממה שציפינו שיהיה בתחילת השנה".



לגבי שער הדולר אמר פרופ' אקשטיין כי בנק ישראל יתערב רק כאשר יחשוב ששוק המט"ח נמצא בסטייה מהותית משיווי המשקל. "ההתערבות שלנו תהיה מותנית בשיקולים שונים ובתנועות חריגות בשוק, כשהמדיניות שלנו בטווח הארוך היא לחזור למדיניות שנקטנו בעבר של אי התערבות מוחלטת בשער הדולר".



שר התמ"ת בנימין בן אליעזר אמר כי על הממשלה להשתחרר מהמושג "יישובי קו עימות" לגבי הטבות ומענקים, וכי עידוד מפעלים צריך להיות מותנה במדדים סוציואקונומיים ומדדי תעסוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully