וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים: "המגעים עם הממשלה נכשלו - ביום ראשון נחסום 14 צמתים מרכזיים ונשבש הגישה לנתב"ג"

עמירם כהן

5.11.2009 / 15:16

החקלאים מוחים על כך שהממשלה מעכבת הבאתם של אלפי עובדים זרים לעבודה בחקלאות



המו"מ בין החקלאים לממשלה בניסיון למנוע את ההפגנות וחסימת הצמתים ביום ראשון הקרוב, נכשלו. לפיכך צפויים החקלאים לנסות ולחסום ביום ראשון הקרוב 14 צמתים מרכזיים ברחבי הארץ, ובראשם את הצומת המובילה לנתב"ג. החקלאים מוחים על כך שהממשלה לא מאשרת הבאתם של 5,000 עובדים זרים לעבודה באיסוף פלפלים בערבה.



ביום ראשון ב-8:00 בבוקר צפויים אלפי חקלאים ובני משפחותיהם לעזוב את משקיהם ברחבי הארץ ולחסום לתנועה בטרקטורים ובמיכון חקלאי כבד 14 צמתים מרכזיים ברחבי הארץ. הצומת החשוב ביותר שהתנועה בו תשובש, הוא צומת נמל התעופה בן גוריון. כמו כן ייחסמו לתנועה בו זמנית הצמתים: כפר הרואה, פורדיס, דרור, הערבה, הנגב, סעד, יד מרדכי, אחווה (קסטינה), מחניים, צמח, מגידו, סעד ובית שאן.



מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, יו"ר ההתאחדות, איתן בן דוד ונשיא התאחדות האיכרים דובי אמיתי, קראו הבוקר לצאת ביום א' להפגין ולחסום את הצמתים שהוזכרו. עוד מסרו ראשי החקלאים בהודעתם כי הממשלה לא הותירה שום ברירה לחקלאים אלא להחריף את צעדי המחאה, כדי להביא את הממשלה לקיים את ההסכם עליו חתמה עם ההתאחדות חקלאי ישראל והתאחדות האיכרים, לפיו תותר כניסתם לישראל של 5,000 עובדים זרים מתאילנד. העובדים הזרים מיועדים להחליף עובדים שתקופת שהותם בישראל (63 חודשים) הסתיימה במהלך השנה הנוכחית והם חזרו לארצם.



לדברי וילן, הממשלה התחייבה בהסכם שחתמה עם ההתאחדות בחודש מאי "לפתוח את השמים" לאלתר בפני העובדים הזרים שנועדו להחליף את העובדים שיצאו את הארץ אך היא לא עשתה כן בתירוצים שונים ומשונים. לדברי וילן פקידי משרד הפנים מעלים חדשות לבקרים דרישות חדשות וקשיים בירוקראטיים ופרוצדוראליים המונעים את כניסתם העובדים וכי דבריו של שר הפנים אלי ישי, על "מחלות וסמים", כביכול, שמכניסים העובדים הזרים לישראל "מוציאים את המרצע מהשק ומציגים מגמה ברורה של פקידי משרד הפנים לשרת נאמנה את אדונם. לא נסכים שמדיניותו הפרטית של שר הפנים, המנוגדת להחלטות הממשלה, תפגע בפרנסתן של אלפי משפחות".



בימים אלה נפתחה עונת הייצוא החקלאי וייצוא הפרחים ולטענת החקלאים באם לא יימצאו לאלתר עובדים לבצע את הקטיף והאסיף, ייגרם להם נזק הנאמד בחצי מיליארד שקל. הבוקר התקיימו מגעים בין ראשי התאחדות חקלאי ישראל לשרי האוצר, הפנים והחקלאות בניסיון למנוע את ההפגנות וחסימת הצמתים בתחילת השבוע אך עד כה ללא כל תוצאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully