וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקליס קפיטל: המיתון בישראל היה קל מאוד

טל לוי

9.11.2009 / 11:12

בנק ההשקעות מעריך: המשק הישראלי יצמח בשנה הבאה ב-3% "וגם זו תחזית שמרנית". בבנק ממליצים עוד "להשקיע בשקל לטווח ארוך ולממש רווחים בדרך"

"המיתון בישראל היה קל מאוד והכלכלה תתאושש במהירות, השיפור ברבעון השלישי של 2009 ביצוא, ביבוא ובגביית המסים מוביל אותנו למסקנה שהצמיחה תהיה חיובית ביותר במחצית השניה של 2009. כעת אנו סבורים שתחזית לצמיחה של 3% ב-2010 היא אפילו תחזית שמרנית – למרות שגם כך מדובר בתחזית שנמצאת ברף העליון של הציפיות" כך כותבים הבוקר בבנק ההשקעות ברקליס קפיטל. לשם השוואה, תחזית הצמיחה של בנק ישראל לשנת 2009 עומדת על 0% ותחזית הצמיחה לשנת 2010 עומדת על 2.5%.

בברקליס מציינים כי נפגשו עם אנשי השוק הפרטי וכן עם פקידים ממשלתיים ומהשיחות הללו עולה כי בנק ישראל ימשיך להתערב כראות עיניו בשוק המט"ח במטרה לשלוט על רמת סל המטבעות בטווח הבינוני. ההמלצה של הבנק למשקיעים היא להשאר בהשקעה לטווח ארוך אך להקפיד לממש רווחים ככל שהדבר אפשרי.

"הנתונים המקרו כלכליים בישראל חזקים והם רק משתפרים" כותבים בבנק ההשקעות, "ישראל צלחה את המיתון עם ירידה קלה בלבד בצמיחה ולכן היא מוכנה להתאוששות מהירה". בין ההישגים הישראליים מונים שם את הגדלת יתרות המט"ח של בנק ישראל ל-60 מיליארד דולר (השווים ל-6.5 חודשים של יבוא), מאזן תשלומים חיובי, בנקים המצויידים היטב בהון ושיעור אבטלה של 7.6% "שאינו גבוה לעומת מדינות אחרות". הגירעון התקציבי אמנם עלה ל-5% אולם ממשלת ישראל לא נאלצה להזרים כסף לשוק כך שהגירעון יקטן במהירות ככל שהכלכלה תתאושש.

בבקרליס סבורים כי ריבית בנק ישראל (0.75%) נמוכה מדי שכן רק בעוד 7 מדינות בעולם (ארה"ב, בריטניה, יפן, קנדה, שוודיה, שווייץ וצ'ילה) שוררת ריבית נמוכה מ-1% אולם במדינות אלה יש צמיחה ממוצעת של 4.5%- לעומת 0% בישראל. הסיבה העיקרית להותרת הריבית ללא שינוי היא החשש מפני התחזקות השקל. עם זאת, בברקליס מעריכים כי עד תום 2010 תעלה הריבית בשיעורים מדודים ותעמוד בתום שנה זו על 3%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully