וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למודו נותר כסף לעוד שנה אחת בלבד"

מאת גיא גרימלנד ופז וייסמן

12.11.2009 / 9:15

כך מעריכים מקורות המקורבים לחברה. בגיוס ההון האחרון הצליחה לגייס 20 מיליון דולר כאשר השאיפה הייתה ל-50 מיליון דולר. דב מורן אופטימי: "בעוד שנתיים מודו תהיה סיפור הצלחה"

למודו נותר כסף שיספיק לה רק לעוד שנה של פעילות - כך מעריכים מקורות המקורבים לחברה שמעורים במצבה הפיננסי. שלשום ערכה הנהלת החברה ישיבת דירקטוריון שבה אושרו סופית צעדי ההתייעלות והפיטורים בחברה, שיצאו לפועל אתמול בבוקר. בסך הכל, החברה תפטר כ-110 עובדים.

ל-TheMarker נודע כי דב מורן, מנכ"ל ומייסד מודו, ניהל בחודשים האחרונים מסע לגיוס כספים, אבל הצליח באופן חלקי בלבד. הוא פנה לכמה בנקי השקעות, שחלקם לא היה מעוניינים לגייס כספים למודו. לבסוף נבחר ברקליס לתפקיד אבל הוא לא עמד ביעדי הגיוס. בסופו של דבר נאלץ מורן לפנות למשקיעים הקיימים ולהציע להם להשקיע שוב במודו. קרנות הון סיכון ג'מיני, גריילוק וג'נסיס פרטנרס, שהאמינו במורן בתחילת דרכו, והשקיעו יחד כ-20 מיליון דולר במודו - החליטו שלא להשתתף בגיוס החדש.

הבשורה הטובה למודו היא שמורן בכל זאת הצליח לגייס כסף. על פי הערכות, גויסו כ-20 מיליון דולר בסבב שמשלים מורן בימים אלו. מורן הצליח לעניין משקיע חדש בחברה, חברת אסייתית שמפתחת זכרונות פלאש החליטה להצטרף לגיוס. דב מורן עצמו השקיע, ככל הנראה, 5 מיליון דולר. משקיע נוסף בשם טום קפלן השקיע אף הוא בסבב הנוכחי. קפלן, מיליארד אמריקאי, הוא חבר של דב מורן והשקיע בעבר במודו וכעת השקיע חמישה מיליון דולר נוספים. מודו שאפה לגייס כ-50 מיליון דולר - אך נאלצת להסתפק בפחות ממחצית.

"מודו עוד תהיה גאווה ישראלית"

בראיון ל-TheMarker מספר מורן על מצבה הנוכחי של מודו ותוכניותיה לעתיד.

כיצד אתה מרגיש היום?

"זה לא היום הכי טוב בחיי".

מה קרה למודו שאתם מפטרים בפעם השלישית?

"עד עכשיו עבדנו במקביל על הדור הראשון של מודו (מודו 1) ועל הדור השני של מודו (מודו 2) בו זמנית, כאשר מודו 2 יהיה טלפון סלולרי דור 3.5. בינתיים, שוק הסלולר רץ קדימה מהר מאוד, ולא יכולנו להחזיק בשני צוותי הפיתוח במקביל. אילו היינו מצליחים לגייס יותר כסף היינו מסוגלים לעשות את המעבר בצורה טובה יותר, אולם קשה בתקופה זו לגייס כסף וקיבלנו את ההחלטה לפטר.

"הבעיה הקשה ביותר של מודו 1 היתה שחברת סקיי מובייל האמריקאית, חברה שפיתחה תוכנה למודו 1, קרסה. עקב הקריסה היינו צריכים לקחת על עצמנו את עלויות המשך פיתוח התוכנה שהיו אדירות. לכן לא עמדנו בתוכניות המקוריות שלנו ואז גם פרץ המשבר הכלכלי. בגלל שחברת התוכנה שפעלנו אתה הפסיקה את פעילותה, ונאלצנו לקלוט עובדים להמשך פיתוח התוכנה - זה יצר דחייה של שנה בתוכניות".

האם אתם מגייסים עוד כסף?

"אנחנו לקראת סיום סבב גיוס כספים, אך בסכום נמוך מכפי שתכננו, ולכן נצטרך לגייס עוד כסף במהלך 2010. אני מקווה שעם הכסף שנגייס ב-2010 נצליח להגיע ל-IPO (הנפקה ראשונית לציבור, פ"ו)".

כמה מכספך השקעת בחברה?

"השקעתי במודו מיליוני דולרים מכספי האישי, ואני שמח על ההשקעה. אני חושב שמודו היא חברה מצוינת ואני שמח להיות בפוזיציה הזו. אני מאמין שההשקעה שלי תישא פרי".

מה היקף המכירות של מודו?

"אנחנו נמצאים בהתחלת המכירות, אחרי שערכנו בדיקת היתכנות של המכשיר בישראל. התחלנו מכירות בפיליפינים ובחודש הקרוב נצא להשקה בכמה במדינות נוספות בהן הודו. אני מעריך כי עד סוף השנה נמכור כבר בכמה מיליוני דולרים"

כמה כסף אתם מוצאים בחודש?

"כיום אנחנו מורידים דרסטית את ההוצאות שלנו, אך אני לא רוצה לנקוב במספרים. החברה פועלת באופן שמרני מאוד וחסכוני. לדוגמה המשרדים שלנו לא ממוקמים בהרצליה פיתוח ואנחנו לא מחלקים משכורות מפוצצות. את המשכורת שלי קיצצתי ב-50%, וגם של המנהלים אחרים. המנהלים קיבלו בהבנה שמודו היא אחד ההזדמנויות הגדולות של ההיי-טק הישראלי".

מה המודל העסקי שלכם וכיצד אתם נערכים לחדירה האדירה של הסלולריים החכמים?

"אייפון ומכשירים מבוססי אנדרואיד יצרו אפקט מדהים בשוק. אני מאמין בחדשנות, אך לא כל השחקנים בשוק הם סלולריים חכמים. שוק זה מהווה רק כ-20% מכלל שוק הסלולריים שמגלגל 200 מיליארד דולר. המודו 2 יהיה באמצע הסקלה, בין הבלקברי - טלפון חכם - לטלפון נוקיה פשוט".

האם תשנו את המודל העסקי?

"המודל העסקי נשאר כפי שהיה, אך דחינו את ביצועו".

מתי אתם צופים שהחברה תגיע לנקודת האיזון?

"אנחנו לא מפרסמים על כך מידע כרגע".

לכמה זמן עוד נשאר לכם כסף?

"אנחנו בשלבי סיום של גיוס הון ולא אתייחס לשאלה זו".

מה קורה עם ההשקות המתוכננות באיטליה ורוסיה?

"אנחנו ביחסים מאוד טובים עם המפעילות הסלולריות שם והם מחכים לדור הבא שלנו. הבעיה עם מכירות מודו 1 היא שברגע שהמפעיל עובר לדור שלישי הוא מעדיף שלא למכור מכשיר שלא מדור שלישי. זאת משום שהוא מעוניין להעלות את ההכנסות שלו ממכירת חבילות גלישה. לכן מודו 1 לא הצליח לחדור למדינות אלו. ההשקות באיטליה ורוסיה יתבצעו בקרוב".

מה יהיה עתיד החברה?

"בעוד שנתיים מודו תהיה חברת היי-טק ישראלית מוצלחת שמוכרת טלפונים ברחבי העולם וגאווה ישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully