וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא בטווח רשתות האינטרנט החדשות? שלם יותר

מאת בר חיון

16.11.2009 / 8:10

לקוחות שאינם בטווח הפריסה של רשת NGN של בזק או UFI של HOT משלמים לעתים פי שניים - עבור מהירות גלישה נמוכה יותר

כחמישה חודשים לאחר השקת האינטרנט המהיר של בזק וכשלושה שבועות לאחר השקת הרשת המקבילה של HOT, שתי החברות יצאו במסעות פרסום במטרה לעודד את הצרכנים לשדרג מהירויות. ואולם נראה כי במקרים מסוימים, לקוחות שאינם נמצאים בטווח הפריסה של הרשתות החדשות (NGN בבזק ו-UFI ב-HOT) - שבינתיים מהווים את רוב הלקוחות בשתי החברות - ישלמו יותר על מהירות נמוכה.

העיוות התמחורי בולט בעיקר בתעריפי HOT, לפיהם ישלם לקוח על קצב הורדה של 15 מגה-ביט ברשת החדשה 10 שקלים פחות ממהירות של 7 מגה-ביט ברשת הישנה. המנויים על חבילת 10 מגה-ביט ברשת הישנה משלמים כיום יותר מפי שניים מלקוחות ברשת החדשה, הנהנים ממהירות הורדה גבוהה יותר של 12 מגה-ביט.

בבזק העיוות מתון יותר, אך גם לפי תעריפי חברה זו התשלום עבור מהירות הורדה של 10 מגה-ביט ברשת החדשה זהה לתשלום עבור מהירות של 5 מגה-ביט בישנה, ונמוך ב-15 שקל מהתשלום עבור מהירות הורדה של 10 מגה-ביט.

בשתי החברות טוענים כי התמחור נועד לעודד שדרוג אצל צרכנים שבטווח הפריסה של התשתיות החדשות. עם זאת, בשיחה אקראית עם נציגי השירות של החברות לא העלו אלה את אפשרויות הגלישה במהירויות גבוהות יותר, אף שלא הסתירו מידע כשנשאלו על כך.

מרכזיית הניתוב בשירות הלקוחות של בזק, למשל, איפשרה לברר פרטים על רשת ה-NGN, אך נציגת השירות הציעה ללקוח המתעניין מהירות הורדה של 8 מגה-ביט בלבד, בעוד שמהירות 10 מגה-ביט ברשת החדשה עולה פחות. נציגת השירות ב-HOT תהתה מהיכן שמע הלקוח על אפשרויות להורדה מהירה יותר ברשת החדשה.

פריסת הרשתות החדשות מכסה כיום כ-300 אלף בתי אב. ב-HOT מתכננים כי עד סוף 2009 תכסה הפריסה כ-800 אלף בתי אב ברשת ה-UFI, ועד סוף 2010 תגיע הרשת החדשה לכל הבתים בישראל.

בזק מצהירה כי ב-2010 תחבר כמיליון בתי אב ל-NGN. לאור זאת, נראה כי בינתיים מומלץ לצרכנים המעוניינים במהירויות הורדה של 7-15 מגה-ביט אך אינם נמצאים בטווח הרשתות החדשות, להמתין ולהימנע מהתחייבויות ארוכות.

מ-HOT נמסר בתגובה: "אנו מציעים מגוון של מחירים במחירי האינטרנט בהתאם לשירותים הנוספים שעליהם מנוי הלקוח".

  • עוד באותו נושא:
  • ufi
  • ngn
  • HOT
  • בזק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully