מאז שהתקבל התיקון המאפשר את הרישום הכפול בבורסה, נרשמו 15 חברות למסחר בת"א, והיום הצטרפה אליהן קומפיוג'ן, שעל רישומה למסחר בת"א הודיעה במסיבת העיתונאים השנתית שערכה הבורסה לסיכום שנת 2001.
יאיר אורגלר, יו"ר דירקטוריון הבורסה, אמר כי שנת 2001 התאפיינה במשבר בשווקים, ובסיכומה נרשמה למסחר בת"א רק חברה אחת - גמול. לדבריו, חוק הרישום הכפול, שמשך לת"א חברות הרשומות למסחר בנאסד"ק, הגדיל את היצע המניות האיכותיות. "שווי השוק של המניות הדואליות מהווה כ-5% משווי השוק של כלל המניות", אמר אורגלר.
"אין לנו יחידת שיווק, ואנחנו הולכים מחברה לחברה ומנסים לשכנע באמצעות מצגות ונתונים, כי כדאי להירשם בת"א", אמר אורגלר. לדבריו, החברות הגדולות, בהן מרקורי , וצ'ק פוינט , לא מתנגדות לרישום הכפול. "הן פשוט רוצות זמן. הן מעדיפות להמתין להתבהרות המצב הכללי, ואז להחליט, ואני מאמין שחלקן יבואו להירשם בעתיד בת"א", אמר אורגלר.
אורגלר ציין את מניות פרטנר ורבוע כחול שנרשמו למסחר בת"א, נכנסו למדד ת"א 25, וכיום הן נהנות מנפח מסחר הגבוה משמעותית מנפח המסחר שלהן בארה"ב לפני הרישום.
יו"ר הבורסה מעריך: מרקורי וצ'ק פוינט - ינצלו בעתיד את הרישום הכפול
ליאור כגן
26.12.2001 / 13:38
