וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-700 עובדי מתחם ירקונים הפגינו בירושלים

אלון שן

17.11.2009 / 18:09

העובדים עלו לעיר הבירה בשיירה של 13 אוטובוסים, והפגינו מול משרד רוה"מ במחאה על כוונת הממשלה לסגור את המתחם ובכך לפגוע בפרנסתם

גדעון צנטנר

כ-700 עובדי מתחם ירקונים בפתח תקוה עלו הבוקר (שלישי) לירושלים, בשיירה של 13 אוטובוסים על מנת להפגין מול משרד ראש הממשלה נגד סגירת המתחם. במסגרת ההפגנה נפתחו כ-500 ארגזים עליהם נכתב "כאן גרים כי נזרקו מהבית".

העובדים המייצגים את 3500 עובדי המתחם, גילו כי הם עומדים לאבד את מקום פרנסתם בשל סחבת בירוקרטית בת 15 שנה של ועדות התכנון והבנייה. הסחבת הביאה לכך שעד היום, למרות התחייבות הועדות, לא שונה ייעוד הקרקע עליו יושב המתחם מייעוד חקלאי לייעוד מסחרי. לדברי העובדים, במקום לשנות את הייעוד ולהכין תב"ע (תכנית בניין עיר) מסודרת, העדיפו בועדות לקבוע כי בעלי העסק נמצאים במתחם באופן לא חוקי ולזרוק אותם לרחוב.

מתחם ירקונים בפתח תקווה הוקם לפני כ-20 שנה על קרקע שנחשבה אז לקרקע חקלאית. לדברי העובדים, מוסדות התכנון החליטו כבר מזמן לשנות את יעוד הקרקע מחקלאי למסחר ופנאי. בידיעה שיעשו כן, הם עודדו משקיעים ובעלי זכויות בקרקע לפתוח עסקים במתחם באמצעות אישור זמני ובמקביל הובטח להם שלא תהיה בעיה ובקרוב מאד תוכן תכנית מתאר שתאפשר שימושים מסחריים קבועים במתחם.

עוד טוענים נציגי העובדים, כי במהלך השנים מוסדות התכנון לא השלימו את מלאכתם לתכנן באופן סופי את השימושים המסחריים במתחם ירקונים, אולם, הקשיחו את עמדתם ביחס למתן שימושים חורגים במתחם ובכך הפכו את העסקים על עובדיהם לעבריינים בעל כורחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully