וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מודאג: "יש חשש למיתון חוזר"

18.11.2009 / 15:15

נשיא ארה"ב אמר בראיון ל"פוקס ניוז" כי אם החוב הממשלתי ימשיך לתפוח - יש חשש לדאבל דיפ. אובמה דיבר עוד על ניסיונות הממשל לאזן בין עידוד תעסוקה לבין המאמצים לצמצום הגירעון

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, התבטא היום בחומרה בנוגע לגירעון התקציבי של ארה"ב, ואמר כי אם החוב הממשלתי ימשיך לתפוח למימדי ענק, הדבר עלול להוביל למיתון חוזר (דאבל דיפ).

אובמה אמר לרשת החדשות "פוקס ניוז", כי הממשל שלו מנסה לשמור על איזון בין עידוד הכלכלה ויצירת מקומות עבודה, לבין ניסיונות לחתור לצמצום הגירעון בטווח הארוך.

הממשל שוקל דרכים להאצת הצמיחה הכלכלית, שביניהן גם הטבות מס לחברות, במטרה לעודד אותן לגייס עובדים, אמר אובמה בראיון ל"פוקס", שנערך בבייג'ינג במהלך ביקורו בן תשעה הימים באסיה. "עם זאת, חשוב שנבין שאם נגדיל את הגירעון, אפילו בעיצומה של ההתאוששות, בשלב מסוים אנשים עלולים לאבד את אמונם בכלכלת ארה"ב באופן שיוביל למיתון חוזר" אמר.

ב-3 בדצמבר יערוך אובמה כנס בהשתתפות מנהלי חברות בכירים בארה"ב ומומחים לכלכלה, על מנת לדון בדרכים לעידוד הכלכלה ושוק התעסוקה. לדברי אובמה, הוא עדיין לא החליט באילו אמצעים ניתן יהיה לנקוט על מנת להמריץ את הכלכלה מבלי להרחיב את הגירעון.

בנפרד, אמר אובמה בראיון לחדשות NBC, כי מאז נכנס לתפקידו בינואר, המשימה העיקרית שלו היתה "להבטיח שלא ניפול למיתון גדול". כעת, אמר, "לאחר שהשלמנו את המשימה הזו, הדבר הבא שעלינו לעשות הוא להאיץ את קצב הצמיחה, מכיוון שאני רואה שהרבה אנשים סובלים עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully