וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש עסקים טוב - מורה לחיים

אלון שן

19.11.2009 / 19:10

רמי שביט מנכ"ל המשביר לצרכן, אבי כץ מנכ"ל כפר השעשועים ומאיר דהן מייסד רשת הגלידריות אלדו, נפגשו עם תלמידי תיכון ולימדו אותם יזמות ורעב לעסקים

ביום שלישי האחרון התקיים במרכז ללימודים אקדמיים באור יהודה מפגש ייחודי מסוגו בין תלמידי בתי ספר תיכוניים באור יהודה , יהוד וקריית אונו לבין שלושה יזמים ש"עשו את זה" – אבי כץ מנכ"ל כפר השעשועים , רמי שביט מנכ"ל המשביר לצרכן ומאיר דהן מייסד רשת הגלידריות אלדו.

הרצאות היזמים עוררו עניין בקרב התלמידים ומלוויהם המורים, ושלושת אנשי העסקים הצליחו לגרות את המשתתפים באמצעות הצגת ההיסטוריה האישית של כל אחד מהם, התלבטויותיהם, המודל העסקי שלהם והחזון שהנחה אותם בעסקים.

מאיר דהאן תיאר את הדרך בה הפך מאיש מחשבים שכיר ליזם בתחום הגלידריות, כשהוא הופך מבעלים של חנות אחת ברמת גן לבעלים ומנכ"ל של רשת המונה כיום כ-40 גלידריות, ועוד היד נטויה. דהאן התעכב במיוחד על האסטרטגיה העסקית שבמרכזה – איכות ללא פשרות והתוצאה – רשת ארצית של גלידריות שמיצובה הגבוה הוא פועל יוצא של אסטרטגיה זו.

אבי כץ פירט בלשונו הציורית את הדרך בה הקים במשך מספר שנים ספורות בלבד ארבע רשתות קמעונאיות – כפר השעשועים, הכל בדולר, פיפו וששת – המונות כיום כ-200 חנויות כאשר כולן מופעלות ע"י זכיינים.

כץ הרבה להדגיש שרק אחוז קטן מהמשתתפים מתאים באמת לפעילות יזמית וזאת בשל האופי המיוחד הנדרש ליזם, ובמיוחד מחויבותו המוחלטת לעסק וההתמדה הנדרשת ממנו בעיקר בתקופות קשות. המוטו שלו כי "השבע מעולם לא יבין את הרעב" בא להדגיש את קשיי הפרנסה איתם נאלץ היה להתמודד עוד בנערותו ואת שאיפתו הבלתי מתפשרת להצליח ובגדול.

רמי שביט תיאר כיצד מתעשיין מצליח בתחום מוצרי המיגון לבתים הפך לקמעונאי וזאת באמצעות רכישת רשת המשביר לצרכן בשעה שהייתה רשת כושלת וכאשר כולם, ללא יוצא מן הכלל, הזהירו אותו שהסיכונים שהוא לוקח ברכישה גבוהים במיוחד.

שביט שם דגש על מערכת היחסים שיצר עם עובדיו וציין את משקלה של מערכת יחסים זו בהצלחתו. עוד ציין שההחלטה להיות יזם צריכה להתקבל בשיקול דעת שכן הסיכויים להצליח אינם גבוהים וזאת בשל המכשולים הרבים בפניהם עומד כל יזם, בעיקר אם אין לו הניסיון המתאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully